Anadolu Yakası'ndaki Firmalar Yabancı Yatırımcı Arayışında



İstanbul’da yabancıya yapılan konut satışlarının ancak yüzde 10 ile 20 sini karşılayan Anadolu Yakası, Avrupa Yakası’yla açığı kapatmak için harekete geçti. Pastadan daha fazla pay almak için 2016 yılında tanıtım atağına geçmeyi planlayan Anadolu Yakası müteahhitleri iki koldan ilerliyor. Dünya Gazetesi'nden Leyla İlhan'ın haberine göre, bunun için hem Fikirtepe’deki 17 firmanın kurduğu Platform hem de Anadolu Yakası İnşaatçılar Derneği (AYİD) yurtdışında yapılacak fuarlara katılarak bölgede yapılan konut projelerini tanıtacak.

Bu tanıtımlarının yanısıra ayrıca bölgedeki Sabiha Gökçen Havalimanı’nın uluslararası hale gelmesi, Finans Merkezi’nin hayata geçecek olması, İzmit Körfez Köprüsü, Kalamış Yat Limanı, Marmaray Projesi’nin Kurtköy’e kadar uzatılacak olmasının da bölgenin yakın zamanda önünü açacağı belirtiliyor. Böylelikle 4 yıl içinde Anadolu Yakası’ndan yabancıya yapılacak konut satışlarının yüzde 40’a çıkması hedefleniyor.

Anadolu Yakası’nın bilinirliği artıyor

Dumankaya olarak Dubai’de yapılan Cityscape fuarına 3 yıldır katıldıklarını söyleyen Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Barış Dumankaya, “Fuara ilk gittiğimizde Anadolu Yakası’nda hiçbir yeri bilmeyen Arap yatırımcının bu son gidişimizde artık Anadolu Yakası’nda Bağdat Caddesi'ni, Sabiha Gökçen'i ve alışveriş merkezlerini öğrendiklerini görüyoruz. Ancak bu yeterli değil bu konuda Ticaret Odası’na görev düşüyor. Fransa’da MIPIM Fuarı'na götürdükleri maketi CitysCape fuarına götürebilirlerdi” diye konuştu.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Sabiha Gökçen’den Ortadoğu ülkelerine artık gün içinde birçok sefer yapıldığını, ticaret odalarının bu ülkelerdeki medya kurumlarına ilan vererek Anadolu Yakası’nın tanıtımına ağırlık vermesini öneren Dumankaya, “Zaten bölge Avrupa Yakası’na göre daha avantajlı. Fiyatlar daha uygun, trafikten hiç hoşlanmadıkları için bu konudada daha rahat.

Metroyla ulaşım imkanı sunuyor. Buna rağmen yabancıya gayrimenkul satışlarının hala yüzde 90’ı Avrupa Yakası’nda” dedi. Ortadoğuluların daha çok referans sistemiyle birbirlerine tavsiye şeklinde alım yaptığını aktaran Dumankaya, özellikle Kurtköy, Tuzla bölgesinde fiyatların çok uygun olduğunu ayrıca birçok otel ve alışveriş merkezleri buralarda yer aldığını belirterek, “Avrupa Yakası’nda büyüyecek alan kalmadı. Anadolu Yakası’nda hala boş araziler var. Ayrıca artık Avrupa Yakası’nda arsalar çok değerlendiği ve büyüme imkanı bırakmadığı için birçok firma merkezini Anadolu Yakası’na taşımaya başladı. Bu nedenle 3-5 yıl içinde Avrupa Yakası’ndan bir göç görebiliriz” dedi

Havalimanı hattı öne çıkacak

Avrupa Yakası’nın Anadolu Yakası’na göre başarılı olmasında Atatürk Havalimanı’nın önemli bir faktör olduğunu kaydeden Ağaoğlu Şirketler Grubu Genel Müdürü Hasan Rahvalı, “Ancak Anadolu Yakası’nda Sabiha Gökçen’le birlikte talep oluşmaya başladı. Fakat hala Avrupa Yakası çok güçlü durumda. Toplam satışların ancak hala yüzde 20’sine yakın bir bölümü Anadolu Yakası'ndan yapılıyor. 5 satıştan 4’ü yine Avrupa Yakası’ndan” dedi. Finans merkezinden sonra Anadolu Yakasının avantajlı olacağını söyleyen Rahvalı, 40 bine yakın çalışanı olacak merkezde bunun 15 binin yabancı olmasının öngörüldüğünü, ayrıca danışmanlık firmalarının da Anadolu Yakası’nı hareketlendireceğini söyledi. Revizyondan sonra Kalamış Yat limanı ile birlikte gelecek 4 yıl içinde satışların yüzde 40’ları yakalamasını beklediklerini aktaran Rahvalı, “Anadolu Yakası’nda özellikle havalimanı hattında yabancılara satışların daha yoğun olmasını bekliyoruz” değerlendirmesini yaptı.

Yatırımcı blok alma peşinde

Eski İstanbul ve Taksim gibi faktörlerin Avrupa Yakası’na tanıtım imkanı sunduğunu anlatan Aydoğan İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Aydoğan, "Anadolu Yakası’nda da çok sayıda markalı proje var. Ulaşıma ilgili sıkıntılar olduğu için dünyanın en önemli caddelerine sahip olan bölgeyi pazarlayamadık. Bu bir handikaptı. Ancak artık önü açık. Sabiha Gökçen'den çok sayıda sefer yapılıyor ve seferler daha da artacak. Biz de Bağdat Caddesi’nin özelliğini, havaalanına yakınlık, Marmaray’ın Kurtköy kadar uzanacağını anlatabilirsek Körfez yatırımcılarını 1-2 yıl içinde bölgeye getirebiliriz” diye konuştu. Yabancıların özellikle blok satışı istediğini belirten Aydoğan, “Bağdat Caddesi ve diğer bölgelerde ada bazında kentsel dönüşüm yapabilmemiz halinde o zaman blok satış yapma imkanımızda olacak” dedi.

İzmit Körfez Köprüsü’nün yapılmasıyla Bursa ve Yalova’ya ulaşımın kısalacağına dikkat çeken Aydoğan, böylece Anadolu Yakası'ndan Körfez bölgesine daha fazla satış yapılacağını anlattı. Aydoğan, dövizin yüksek seyretmesinin de 2016-2017’de bölgedeki satışları artırmasını beklediklerini kaydetti.

Avrupa yakası doyum noktasına ulaştı

3. Köprü, Marmaray, hızlı tren gibi çalışmalar sonrası İstanbul’un Anadolu Yakası'nı yabancı yatırımcıların cazibe merkezi haline geldiğini ifade eden Birleşik Gayrimenkul Geliştirme ve İnşaat AŞ Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Derbazlar, “İzmit körfez - İzmir otoban geçişi, Yalova, Bursa, Sapanca hattındaki yatırımcıların Anadolu Yakası’na olan ilgisini de artırıyor. Özellikle Ortadoğu ve Körfez ülkelerinden büyük talep söz konusu. Doyum noktasına ulaşmış olan Avrupa Yakası’nda şehir içi konut gelişimin neredeyse durması, şehir dışı konut gelişiminin yavaşlaması, Anadolu Yakası’ndaki merkezi lokasyonlara yönelik talebin artmasının sebeplerinden biri olarak öne çıkıyor” dedi. Derbazlar, Bağdat Caddesi’nde 20 dönümlük peyzaj alanına sahip Park Residences Cadde projelerinde dairelerin metrekare fiyat aralıklarının 4 bin 500 – 8 bin 500 dolar arasında değiştiğini ve büyük ilgi gördüğünü kaydetti.

KONUTDER Başkanı Ömer Faruk Çelik, Avrupa Yakası'nın Yeşilköy Havalimanı ve tarihi yarım ada nedeniyle bilinirliğe sahip olduğunu belirterek, “Yabancı yatırımcı ürkektir. Avrupa Yakası’nda şimdi ürkekliğini atıyor. Anadolu Yakası’nda ise Sabiha Gökçen, Bağdat Caddesi, Kurtköy ve Bostancı’nın bulunduğu alanlarda yatırım yaparak yavaş yavaş ürkekliğini atacak” dedi.