Anadolu Mermeri Zamansızlık Manifestosuyla Milano'da



Önceki yıllarda da The Journey Alters You (Yol Seni Değiştirir) ve Bathing in Light (Işıkla Yıkanmak) adlarını taşıyan iki önemli sergiyle Milano Tasarım Haftası’na katılan İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), bu yılki sergi için de dünyaca ünlü tasarımcılarla çalıştı. Aziz Sarıyer, İtalyan tasarımcı Fabio Novembre ve Japon tasarımcı Yoshioka Tokujin, mermeri yaratıcılıkları ile harmanladı. Çalışmalarını Milano’da sürdüren Türk mimar-tasarımcı Erdem Şeker’in küratörlüğünü üstlendiği 'Zaman Boyunca Mermer' sergisinde ziyaretçiler, attıkları her adımda mermerin kendini keşfetmeye çağıran güçlü sesini derinden hissetti.  

Sergide geçmiş, bugün ve gelecek tasarımcılar tarafından birer metafora dönüştürülerek zamanın sonsuzluğu ve gizemine atıfta bulunuluyor. Aziz Sarıyer’in dokunuşuyla geçmişte başlayan sergi, Fabio Novembre’nin içinde bulunduğunuz zamanı simgeleyen ‘Here I Am’ isimli tasarımıyla devam ediyor. Minimal tasarım çizgisi ile dikkat çeken Yoshioka Tokujin’in, mermeri yerçekiminden bağımsız kılarak özgürleştirdiği ilginç tasarımı ‘Agravic’ ile yaratmak istediği gelecek öngörüsüyle son buluyor.

Reklam Goruntulenme Bolumu


Zamanın evrelerinin 'koku'su

Geçmişte başlayıp geleceğe uzanan duygusal bir yolculuğun hikayesinin anlatıcılığını üstlenen Marble Across Time sergisi için 'zamanı hisset' konseptine uygun olarak tasarlanan özel kokular, yolculuğun ilk adımından itibaren izleyenlere eşlik ediyor. MG Gülçiçek’in parfümörleri, serginin ruhuna uygun olarak Anadolu’dan ilham alan iki özel koku geliştirdiler. Aziz Sarıyer’in geçmişi simgeleyen 'Passage' tasarımının yer aldığı bölümde; nemli ve yosunlu 'Geçmişin Kokusu', Anadolu’nun karanlık gölgelerini ve kadim geçmişini yansıtıyor. Yolculuk devam ederken koridorlar ve lobide ise Anadolu’nun toprak ve çimeni, büyüleyici gülünün kokusu, narin ve arınmış inci çiçeği ile Doğu’nun gizemli misk ve amber notaları kullanılmış. Lobide ziyaretçiler mistik bir yolculuğa davet edildi. İnsanın yaşam yolculuğundan kesitlerin sembolize edildiği zamanı durduran bu bölüm, Türk müzisyenlerinin eserleri ile renklendi.
 
"Tasarım ve inovasyona verdiğimiz önemi vurguluyoruz"

Marble Across Time sergisinin Milano Tasarım Haftası’nda büyük ilgiyle karşılandığını belirten İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Erdoğan Akbulak, İMİB’in Türk doğal taşları markasını yaratarak pazarda öncü olmak konusunda son derece kararlı olduğunu söyledi. Dünyanın en önemli tasarım etkinliklerinden biri olarak kabul gören Milano Tasarım Haftası’nda yer almalarının en önemli nedenlerinden birinin bu olduğunu vurgulayan Akbulak, “Tasarım dünyasının devlerinin boy gösterdiği Milano Tasarım Haftası’na 2012 yılından bu yana ünlü tasarımcılar tarafından hayata geçirilen eserlerle katılıyoruz. Dünyanın dört bir yanından sanatçıları ve tasarım severleri bir araya getiren bu etkinlik, Türk doğal taşlarının tanıtımı için çok doğru bir adres… Bu yıl üçüncü kez düzenlediğimiz sergi ile Türkiye’nin mermer ve doğal taş konusunda güçlü bir üretim merkezi olmasının yanında, tasarım ve inovasyona verdiği önemi vurgulamayı da hedefledik” dedi.  Aziz Sarıyer, Fabio Novembre ve Tokujin Yoshioka imzalı tasarımlarda kullanılan doğal taşların öyküsü

Aziz Sarıyer – ‘Passage’

Geçmişe dair hafızamızı harekete geçiren Aziz Sarıyer’in bu tasarımında, Elazığ yöresinden seçilen ‘Black Pearl’ isimli mermer kullanıldı. Aziz Sarıyer, geçmişin karanlık bir kuyuyu simgelediğini düşünüyor. Bu hissi en iyi verecek olan taş ise siyah olmalıydı… Bu nedenle tercihini koyu renkteki Black Pearl’den yana kullandı.

Fabio Novembre – ‘Here I am’

Mermerin zaman yolculuğunda, ‘bugün’ü simgeleyen İtalyan Tasarımcı Fabio Novembre, eserinde doğal taş kullanarak koyu tonlardan açık tonlara doğru giden bir renk skalasını eserinde sergilemek istedi. Tasarımın ruhunu yakalamak adına Türkiye’nin birçok farklı şehrini temsil eden doğal taşlar bir arada kullanıldı.

İşte koyudan açığa doğru sıralanan bu taşlar…  

•    Siyah İnci (Elazığ)
•    Toros Siyah (Antalya)
•    Black Rose (Antalya)
•    Olivemaron (Bursa)
•    Emprador  Light (Bursa)
•    Silver Shadow (Afyon)
•    Botticino (Elazığ)
•    Light Pearl (Antalya)
•    Marmara Beyaz (Balıkesir)
•    Kemalpaşa Beyazı (Bursa)

Tokujin Yoshioka – ‘Agravic’

“Duygularımızı derinden etkileyen, somut olarak göremediğimiz ama sonuna kadar hissedebildiğimiz ışık, rüzgâr, ses gibi kavramlara hayranlık duyuyorum. Tasarımlarımda varlığı ile etrafındakileri değiştirebilen gizemli bir atmosfer yaratmayı istiyorum. Tıpkı ışık, rüzgâr, ses gibi duygularımızı harekete geçiren ve insanların kalbini derinden sarsan ve kendi benlikleri ile bütünleştirebilecekleri tasarımlar… Tasarımda vermek istediğimiz bu duyguları en iyi yansıtacak taş ise beyaz ve şeffaf olmalıydı”

Tasarım çizgisini işte bu sözlerle dile getiren Tokujin’in, ‘Agravic’ isimli tasarımı için Eskişehir’den, “Silver White” isimli mermer seçildi.