DHA'nın haberine göre, İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir’de aylardır tartışılan stadyum ile ulaşım sorunlarının çözümü için fikir projelerini açıkladı. Demirtaş, fikir projelerinin yerel seçimle ilişkilendirilmemesi gerektiğini vurgulayarak, "İzmir’in her konusu bizi ilgilendiriyor, kentimizin hiçbir sorununa sırtımızı dönmedik, bize ne demedik. Turizm ile ilgilenince ’Turizm Bakanlığı mısınız’ diye eleştirildik. Ama elimizi taşın altına koymaktan hiçbir zaman çekinmedik. Çünkü bizim hayalimizde İzmir’in mutlu insanlar kenti olması var" dedi.
"İzmir'e yapılmış sabotaj"
İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, Alsancak Stadyumu’nun depreme dayanıksız olduğu için kapatılmasının kente karşı yapılmış bir sabotaj olduğunu öne sürerek şöyle konuştu:
"2014-2015 futbol sezonun başlayacağı hafta İzmir Alsancak Stadyumu depreme dayanıksız çıktığı için kullanıma kapatıldı. Bu gerçekten İzmir’e karşı yapılmış bir sabotaj. Araştırdık, şu ana kadar bu nedenle Türkiye’de kapatılan başka stat yok. Bazı statlar da aynı şekilde dayanıksız olmasına karşın geçici çözümler bulunmuş. Öncelikle Alsancak Stadı’nın yerinde güçlendirilerek korunmasını istediğimizi belirtmek istiyorum. Alsancak Stadı, bu kentin tarihidir. Diğer yandan kentimizin en büyük stadı olan Atatürk Stadyumu’nu konumu ve kolay ulaşım imkanı ve büyüklüğü nedeniyle mutlaka değerlendirmeliyiz."
"Atatürk Stadı'nın zemini kazılacak, seyircisi artacak"
İTO Başkanı Demirtaş, Atatürk Stadı’nın zemininin kazılacağını, ek tribün ile seyirci kapasitesinin artırılacağını belirterek, şöyle konuştu:
"Projemize göre, öncelikle zemin 5.4 metre kadar daha kazılacak. Kotun indirilmesi ve atletizm fonksiyonunun çıkarılması ile birlikte ek tribün yapılmak suretiyle seyirci kapasitesi artırılarak 50 bin 394 kişiden 72 bin 640 kişiye çıkartılacak. Böylece saha ile seyirci arasındaki mevcut boşluğun yarattığı kopukluk ortadan kaldırılarak maçın coşkusunun ve heyecanının hissedilmesi sağlanacak. Mevcutta dörtte birlik bölüm kapalı iken çelik ayaklar üzerine (ETFE) esaslı asma gergi üst örtü ile tüm tribünlerin üzeri kapatılacak. Mevcutta bir uzun kenarında üstü açık tribünler olan Seha Aksoy Atletizm sahası (olimpik futbol sahası ve 8 kulvarlı koşu pisti) tüm çevresine üstü kapalı tribün yapılacak. Böylece seyirci kapasitesi 3 bin 736 kişiden 13 bin 832 kişiye çıkartılacak. Atatürk Stadyumu’nun güneybatı köşesinde yeme-içme birimi yer alacak. Mevcuttaki 433 araçlık ve 310 araçlık yer üstü otoparkları oldukları yerde korunacak."
"AVM yok"
İTO Başkanı Demirtaş, stadyum öneri projesinde AVM olmadığını vurgulayarak, "Halkapınar Spor Salonu önü ve iki açık futbol sahasının olduğu bölümde bin 12 araçlık bir yer altı otoparkı ve Atatürk Stadyumu’nun güneybatı köşesindeki açık otoparkın altında 452 araçlık yer altı otoparkı yapılacak. Yani yer üstü ve yer altı otoparkları ile 2 bin 207 araçlık kapasite oluşturulacak. Göreceğiniz üzere öneri projemizde AVM yok, sadece gelenlerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir yeme-içme ünitesi olacak. Tabii ki taraftar satış mağazası da olabilir" dedi.
Sahil yoluna batırma tüp tünel
İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir’in ulaşım sorununun çözümü için üç tüp geçit önerisinde bulundu. Demirtaş, kent merkezindeki tüm transit geçitlerin yeraltına alındığı projenin detaylarını şöyle anlattı:
"Kordonboyu- Mustafa Kemal Sahil Bulvarı batırma tüp tünel olacak. Kordonboyundan Mustafa Kemal Sahil Bulvarı Üçkuyular dönüşüne kadar uzanan 7.4 kilometrelik güzergahta kıyıya paralel giden 3 gidiş- 3 geliş olmak üzere batırma tüp tünel yapılması, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı tamamen yayalaştırılması, yeşillendirilmesi ve taşıt olarak sadece tramvay çalışacak şekilde düzenlenmesini önerdik. Kıyı ile kentin bütünleşmesi, Mithatpaşa ve Susuzdede’ye tali çıkışlar verilmesi, çıkış noktalarında küçük yapay adalar oluşturulması ve araç trafiği Mithatpaşa Caddesi’ne viyadükler ile taşınması, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda yeşil alanların altına yer altı otoparkları yapılması suretiyle de Mithatpaşa Caddesi üzerinde yaşanan otopark sorununa kalıcı çözüm üretilmesi öneriliyor. Böylece Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda Karşıyaka-Bostanlı kıyı kesiminde olduğu gibi geniş rekreasyon alanları elde edilirken İzmirlilerin denizle bütünleşmesi sağlanacak. Konak’taki tüneller iki geliş iki gidiş şeklinde Konak’tan Kordon’dan liman viyadüklerine kadar devam edecek. Kordon yolu ve viyadükleri ile yarım kalan İzmir çevre yolu kent merkezi geçişi de sağlanmış olacak."
Basmane trafiğine tüp tünel
Demirtaş, Konak, Basmane arasındaki trafiğin rahatlaması için Konak Pier ile Mürselpaşa Bulvarı arasına da tünel geçişi önenerek, "Mevcut durumda Konak yönünden gelen bir araç Fevzipaşa Bulvarı veya Gazi Bulvarı ile Basmane Meydanı’na oradan Mürselpaşa Bulvarı ile Karşıyaka-Bornova’ya bağlanıyor. Bu nedenle çok kısa bir mesafe olmasına karşın Konak- Basmane arasında kilitlenen ve içinden çıkılmaz bir trafik oluşuyor. Bu noktada transit araç trafiği Konak Pier’in önünden başlayarak doğrudan Mürselpaşa Bulvarı’na bağlanacak bir tüp tünel şehir merkezine girmeden doğrudan aktarılabilecektir" dedi.
Alsancak Gar Meydanı yayalaştırılacak
İTO Başkanı Demirtaş, Vahap Özaltay Meydanı, Alsancak Gar Meydanı ve viyadükler arasında iki katlı tünel önerdi. Demirtaş, "Talatpaşa Bulvarı, Şair Eşref Bulvarı ve Ziya Gökalp Bulvarı’ndan gelen ve Vahap Özaltay Meydanı’nda birleşen araç trafiğinin Vahap Özaltay Meydanı’ndan Liman viyadüklerine kadar yerin altına alınması idi. Böylece Vahap Özaltay Meydanı ve Alsancak Gar Meydanı’nın yayalaştırılması ile birlikte büyük meydanlar kazanılabilecek ve Havagazı Fabrikası’ndan Kültürpark’a kadar bir kültür aksı oluşacaktır. İzmir Büyükşehir Belediyesi bu projeyi gerçekleştirmek üzere proje ihalesine çıktığını duyurmuştur" dedi.
Maliyet çalışması yapılmadı
Demirtaş, fikir projeleri için maliyet çalışması yapmadıklarını belirterek, "İzmir Büyükşehir Belediyesi fuarı kendi kaynaklarıyla yaptı. Buna da adım adım başlanabilir. Yap işlet devret yöntemiyle yapılabilir. Önce bir hayal kuralım, böyle projeler çıkartalım sonra nasıl yapılacağını düşünelim. Maliyet çalışması yapmadık. Çok büyük maliyeti yok" dedi.