İzmir’de Alsancak Stadı’nın yıkım tehlikesi nedeniyle kapanması sonrası tavan yapan kriz Karşıyaka ve Göztepe için yapılacak statların yeri tartışması üzerinden devam ederken Eski Büyükşehir Meclis Üyesi Mimar Erkut Tamay’dan çarpıcı öneriler geldi.
Tek hayalinin İzmir kulüplerine büyük sıkıntı yaratan stat sorununa çözüm bulmak olduğunu ifade eden Mimar Erkut Tamay, "Aylar boşuna kayıkçı kavgası yapılıyor. Çünkü yeni stat yeri aramaya da, tartışmalarına da gerek yok. Ülkemizin teknolojisine, mimarlarına, mühendislerine güvenelim yeter. Mevcut statların yerine Türk mimarisi ve teknolojisiyle kısa zamanda yeniden yapılacak akıllı stadyumlarla sorun çözülür. Yeter ki, erkler bu sorunu kalıcı çözmek istesin yeter" ifadelerini kullandı.
‘Yerinde dönüşümle dünyaya örnek statları yapabiliriz’
Ege'de Son Söz'ün haberine göre, İzmir’de trafik sorununa çözüm getirmeyi amaçlayan alt geçit ve üst geçit projeleriyle, İzmir mezarlıklarının modernizasyonunu amaçlayan projeleriyle bilinen Tamay, hem Alsancak Stadı için hem de Atatürk Stadı için teknik ve mimari bir proje hazırladı.
Alsancak için altından yol geçen stat
Hazırladığı projeler hakkında bilgiler veren Mimar Erkut Tamay şu görüşleri dile getirdi:
‘Biz bu projelerle stat sorununa çevre ve insan odaklı çözümler getiriyoruz. Hazırladığım proje Alsancak Stadına kale arkaları tribünleri ilave edilerek yeniden projelendirilmiştir ve projede ilave edilen bu tribünler ile eski stat yıkılıp yeni deprem yönetmeliğine göre inşaatı yapılarak İzmirimize modern bir stat kazandırılacaktır. Şu anki kullanılışı ile idari binanın bulunduğu ve benim hazırladığım projede liman tarafına bakan kale arkası tribünlerin olduğu yerdeki yol, planda ve mevcutta olduğu hali ile korunarak kısma gelen kale arkası tribünlerin bir bölümü kolonlar üzerinde yükselerek,3 boyutlu çizimlerde de görüldüğü üzere alttan yolun akışına imkan sağlayacaktır. Yeni stadın kapasitesi de kale arkası tribünlerin ilavesi ile 35 bin kişi olacaktır. Bu şekilde yeni stat simgesel bir özellik kazanarak İzmir'in ''altından yol geçen stadı’’ olarak da anılacaktır. İzmirimizin bu gibi simgesel özellik taşıyan yeni mimari yapılara ayrıca ihtiyacı vardır. Çünkü bu gibi statların örneklerini Avrupa ve Amerika’nın modern şehirlerinde görebiliriz. Özellikle İspanya'nın Madrid kentinde bulunan ve Atletico Madrid kulübünün stadı olan, kulübün efsane başkanı Vicente Calderon'un adını taşıyan stadı örnek olarak gösterebilirim. Projelendirdiğim bu stat yapımı bittikten sonra ulaşım olarak bölgenin trafik yükünü arttırmak bir yana mevcut yolun korunması ve İzban bağlantısı sayesinde İzmir’in bütün bölgelerinden maç izlemeye gelen futbolseverler özel araçlarına ihtiyaç duymadan stada ulaşımlarını sağlayacaklardır’