İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD
ortaklığında yürütülen Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi'nin
Geliştirilmesi Projesi kapsamında "yolculu seferler", 30 Ağustos 2010
tarihinde Alsancak-Cumaovası arasında başlatılacak. Zafer
Bayramı'nı coşkuyla kutlamaya hazırlanan İzmirliler, aynı gün, 80 kilometrelik
demiryolu hattını metro standardına çıkartan projenin güney kısmında ulaşım
hizmeti alacak. Hattın, Alsancak-Cumaovası arasındaki 22 kilometrelik güney
kısmını oluşturan bölümünde 1 Temmuz 2010 tarihinden beri yolcusuz deneme
seferleri sürdürülüyordu.
Güney kısım
İspanya'da üretilen ve Ankara'da testleri tamamlanarak İzmir'e gelen
elektrikli banliyö trenleri ile yapılan yolcusuz deneme seferleri 15'er
dakikalık periyotlarla gerçekleştiriliyor. Hattın güney kısmındaki istasyonlara,
yolcuların kenkart kullanımları için validatörler (kentkart okuyucuları)
getirildi. İstasyonlarda yolcuların kullanımı sırasında sorun yaşanmaması için
gerekli donanımlar tamamlandı. Alsancak'da bulunan TCDD'ye ait binada, kumanda
merkezi oluşturuldu. Bu merkezde kurulan dev ekranlardan tüm istasyonlardaki
kameralar vasıtasıyla istasyonlar izleniyor. Güney hattında işlerin tamamlanıp
deneme seferlerini yapılmasının yanı sıra, kuzey hattında da çalışmalar da
tamamlanma aşamasına geldi. İstasyonlardaki tüm imalatlar bitirildi. Çiğli'de
yapımı tamamlanan depo ve atölye tesislerinin ekipmanlarının montajına başlandı
ve tren yıkama ünitesi oluşturuldu. Enerji sağlayan katener ve haberleşme
sistemlerinin tamamlanmasının ardından kuzey hattında da deneme seferlerine
başlanacak.