Alman Mobilya Aksesuvarcısı 'Marangoz Amca'nın Peşinde



Mutfak dolabının en arkasındaki tencereye ulaşmayı sağlayacak raylı taban, sonuna kadar açıldığında 70 kilo ağırlıkla öne düşmeyen çekmece, basıp açılan kulpsuz kapılar, yükselip alçalabilen masalar... Yaklaşık 100 bin farklı ürün satışı yapan Alman mobilya, kapı donanım ve aksesuvarları firması Hafele, pazarın yüzde 88'ini elinde bulunduran marangozlara ulaşmak için mağazalarını artıracak. Şu anda 10 mağazayla faaliyet gösterdiklerini ve bu yıl yaklaşık yedi mağaza daha açmayı planladıklarını kaydeden Hafele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, "Türkiye 2008 sonunda kendine komşu 6 ülkenin lojistik merkezi yapıldı. Asıl büyümeyi 2010 yılında yapacağız. Mağaza sayısını ikiye katlayacağız" dedi.

Pazar marangozun elinde

Türkiye'de endüstriyel mobilya sektöründe markalı ürünlerin pazarın sadece yüzde 12'sini oluşturduğunu geri kalan pazarın sokak aralarındaki ya da tanıdık mobilyacıların elinde bulundurduğuna dikkat çeken Uytun, "İnsanlar beğendikleri mobilyaları tanıdıkları mobilyacılarına gösterip kendilerine özel ürettiriyorlar. Biz de bu özel üretim yapan marangoza ulaşmak ve onun ihtiyaçlarına cevap verebilmek için franchise modeliyle büyüyeceğiz. En az 300 metrekarelik mağazalarımızla bundan sonra her küçük ve orta büyüklükteki üreticiye ulaşacağız" dedi. Lojistik için de profesyonel firmalarla çalıştıklarını dile getiren Uytun, standartlarına uygun üretim yapacak yerel tedarikçilerle de çalışmaya başlayacaklarını ifade etti.

"Paşabahçe'yi anımsatacağız"

Stok yönetimi yapmadan çalışan nalburların ciddi maliyetlerle çalıştıklarını kendi açacakları mağazalarda her kalemin kâr ve stok durumlarının bir düzen içinde olacağını belirten Hafele Türkiye Pazarlama Müdürü Eda Başar Uytun ise "Mağazalarımız Paşabahçe mağazalarını anımsatacak. Sattığımız ürünler mobilya aksesuvarı ya da kapı donanımı ürünleri olsa da raflarda bir cam bardak şıklığında sunacağız" dedi. Bütün raflarda o ürüne dair detayların yazılı olacağını vurgulayan Uytun, standart bir nalburun butiği olacaklarını kaydetti.

Bu yıl yüzde 40 büyümeyi hedefliyor

2005 başında İstanbul, Dudullu'da Hafele Türkiye'nin bin 200 metrekarelik merkez mağazasını açan firma 2008'de yüzde 60 büyüdü. Firmanın 2009 büyüme hedefi ise yüzde 40.