Alman Mobilya Aksesuvarcısı 'Marangoz Amca'nın Peşinde
Mutfak dolabının en arkasındaki tencereye ulaşmayı
sağlayacak raylı taban, sonuna kadar açıldığında 70 kilo ağırlıkla öne düşmeyen
çekmece, basıp açılan kulpsuz kapılar, yükselip alçalabilen masalar... Yaklaşık
100 bin farklı ürün satışı yapan Alman mobilya, kapı donanım ve aksesuvarları
firması Hafele, pazarın yüzde 88'ini elinde bulunduran
marangozlara ulaşmak için mağazalarını artıracak. Şu anda 10 mağazayla faaliyet
gösterdiklerini ve bu yıl yaklaşık yedi mağaza daha açmayı planladıklarını
kaydeden Hafele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, "Türkiye 2008
sonunda kendine komşu 6 ülkenin lojistik merkezi yapıldı. Asıl büyümeyi 2010
yılında yapacağız. Mağaza sayısını ikiye katlayacağız" dedi.
Pazar marangozun elinde
Türkiye'de endüstriyel mobilya sektöründe markalı ürünlerin pazarın sadece
yüzde 12'sini oluşturduğunu geri kalan pazarın sokak aralarındaki ya da tanıdık
mobilyacıların elinde bulundurduğuna dikkat çeken Uytun, "İnsanlar beğendikleri
mobilyaları tanıdıkları mobilyacılarına gösterip kendilerine özel
ürettiriyorlar. Biz de bu özel üretim yapan marangoza ulaşmak ve onun
ihtiyaçlarına cevap verebilmek için franchise modeliyle büyüyeceğiz. En az 300
metrekarelik mağazalarımızla bundan sonra her küçük ve orta büyüklükteki
üreticiye ulaşacağız" dedi. Lojistik için de profesyonel firmalarla
çalıştıklarını dile getiren Uytun, standartlarına uygun üretim yapacak yerel
tedarikçilerle de çalışmaya başlayacaklarını ifade etti.
"Paşabahçe'yi anımsatacağız"
Stok yönetimi yapmadan çalışan nalburların ciddi maliyetlerle çalıştıklarını
kendi açacakları mağazalarda her kalemin kâr ve stok durumlarının bir düzen
içinde olacağını belirten Hafele Türkiye Pazarlama Müdürü Eda Başar Uytun ise
"Mağazalarımız Paşabahçe mağazalarını anımsatacak. Sattığımız ürünler mobilya
aksesuvarı ya da kapı donanımı ürünleri olsa da raflarda bir cam bardak
şıklığında sunacağız" dedi. Bütün raflarda o ürüne dair detayların yazılı
olacağını vurgulayan Uytun, standart bir nalburun butiği olacaklarını
kaydetti.
Bu yıl yüzde 40 büyümeyi hedefliyor
2005 başında İstanbul, Dudullu'da Hafele Türkiye'nin bin 200 metrekarelik
merkez mağazasını açan firma 2008'de yüzde 60 büyüdü. Firmanın 2009 büyüme
hedefi ise yüzde 40.