Dünyanın önde gelen radyatör ve soğutucu üreticisi Alman AKG firması, üretimini yerlileştirme çalışmalarında sona yaklaştı. Aralık ayında deneme çalışmalarına başlayacak olan lehim fırınlarında, ocak ayında seri üretime başlamayı planlayan firma, böylelikle üretimini yüzde 100 yerlileştirmeyi planlıyor. Bu yıl yüzde 100 büyümeyi başaran AKG Türkiye, 2016 için büyüme hedefini yüzde 50 olarak öngörüyor.
Düzenledikleri '2015 İkinci Tanıtım Sempozyumu'nda konuşan AKG Termoteknik Sistemler Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi Satış ve Pazarlama Direktörü Cem Osman Aygün, “Türkiye’de üretime başladığımız 2012’den bu yana hızlı büyüdük. Bakır pirinç hattı ile başladığımız üretime, alüminyum hattı da dahil oldu. Ama lehimleme fırınımız yoktu. Bu da yüzde 100 yerli üretim yapmamızı engelliyordu. Şu an bu fırınımızın kurulumu yüzde 95 oranında tamamlandı. Kasım ayı ortasında test üretimine, 2016 ocak ayında da seri üretime başlarız” dedi. Dünya Gazetesi'nden Ahmet Usman'ın haberine göre üretimin yerlileştirilmesinin kendilerine pek çok avantaj sağlayacağını dile getiren Aygün, “Yüzde 100 yerli üretim bizim bütün dinamikleri elimize almamızı sağlayacak. Öncelikle artık hiçbir parçayı yurtdışından getirme zorunluluğumuz kalmayacak. İkincisi fiyatlandırmada en az yüzde 20 gibi bir avantaj sağlayacağız. Yerli kaynaklardan, yerli tedarikçilerden aldığımız mamulleri kendi fabrikamızda işleyeceğiz” dedi.
AKG Grubu’nun radyatör, yağ soğutucu, intercooler ürün portföyü ile iş makineleri, kompresör, savunma sanayi araçları, demiryolu araçları, tarım ve orman araçları, elektronik sanayi, hidrolik sistem üreticilerinin dünyadaki en büyük tedarikçisi konumunda olduğuna dikkat çeken Aygün, “Şu an Türkiye’de 54 bin metrekare alana sahip tesisimizde üretim yapıyoruz. Potansiyel artınca yatırım yapacak alanımız var. 66 olan personel sayımızı yıl sonunda 80’in üzerine çıkaracağız” diye konuştu. Alüminyum hattında kapasite artırıyor Alüminyum hattında aylık 500 blok olan kapasitenin fırınlar devreye girdikten sonra bin 500’e çıkacağını, bakır-pirinç hattında yıllık 10 bin blok kapasite ile çalıştıklarını söyleyen Aygün, “Standart ürünlerimizin yurtiçindeki pazarlaması için sektörün güçlü oyuncularından Hidrokontrol firması ile anlaşma yaptık. 2016 ve 2017’de bunun meyvelerini toplayacağız” diye konuştu. Sempozyumda AKG Grubu hakkında bilgi veren Satış ve Tasarım Grup Başkanı Armin Martin de 1919’da kurulan firmanın şu an 2 bin 400 çalışanı ile dünyada 13 merkezde üretim yaptığını ve yıllık satış hacminin 260 milyon euroya ulaştığını ifade etti. Martin, grubun 22 farklı sektöre yılda 2.5 milyon soğutucu ürettiğini anlattı.
2016'da ihracatta yüzde 100 büyüme bekliyoruz
Son 2 yıldır yüzde 100 büyümeyi başardıklarını vurgulayan Aygün, özetle şu ifadeleri kullandı: “Ne yazık ki hükümetin kurulamaması nedeniyle 2016 hedefl erimiz sekteye uğradı. Daha temkinli hedefl er koyacağız. Hedefl erimizi kasım ayı ortaları gibi netleştiriyoruz ama 2016 için bu rakam yüzde 40-50 civarında olacak. Bu yıl ihracatımızı yüzde 50 artırdık. 2016’da ihracatta yüzde 100 büyüme hedefl iyoruz. İran ile işbirliği konusunda ciddi ataklarımız var. Fransa ve İngiltere’nin iş makineleri sanayileri için yaptığımız prototipler var. Bunlarda seri üretime geçtiğimiz zaman bu hedefl ere kolayca ulaşacağız. Şu an 12 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2016’da bu rakam 16’ya çıkacak.”