Alışveriş Merkezlerinde Yerliler Arasında da Şehirli-Taşralı Ayrımı Başladı
Biri ziraat diğeri de inşaat mühendisi olan Ercan ve Erkan Görür kardeşler tarafından 11 yıl önce Ankara Dikmen'de 80 metrekarelik atölyede temelleri atılan Yol Tekstil, Journey (yolculuk) markasıyla sessiz ama derinden ilerliyor. Ürünlerinin Türkiye genelinde 80 mağazada satıldığını söyleyen Yol Tekstil'in ortaklarında Ercan Görür, "Geçen yıl 25 milyon dolar olarak gerçekleşen satışlarımızı bu yıl 35 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Dokuz aylık satışlarımız da bu hedefi tutturacağımızı gösteriyor. Ne finansal krizler ne de seçimler bizi etkiledi. Sadece yüksek mağaza kiraları ve alışveriş merkezlerinin tutumu nedeniyle sıkıntı yaşıyoruz" dedi.
Alışveriş merkezlerinde mağaza kiralarının yüksekliğinden şikâyet eden Ercan Görür, bir de buna yerli-yabancı ayrımının yanı sıra İstanbullu-Anadolulu firma ayrımının eklendiğini belirtti. Alışveriş merkezlerinde en iyi yerlerin yabancı firmalara verildiğini, yerli firmalara da kalan yerlerin paylaştırıldığını ifade eden Görür, "Biz Ankaralı bir firma olduğumuz için Anadolulu, hatta taşralı muamelesi görüyoruz. Yer kiralamamız daha zor oluyor. Alışveriş merkezi yöneticileri bizim ciromuzu ve metrekare başına yaptığımız satış miktarını öğrenince çok şaşırıyor. Ondan sonra da yer veriyor. Bizim metrekare başına yaptığımız satış 1000 YTL gibi yüksek bir rakamdır" diye konuştu.
Bu yüzden genel merkezlerini Ankara'dan İstanbul'a taşımaları yönünde teklifler aldıklarını ama kabul etmediklerini belirten Ercan Görür, "Biz Ankara'da çok güçlü bir firmayız. Türkiye genelinde en iyi satışı da Ankara'daki mağazalarımızda yapıyoruz. Ayrıca Ankara'dan Anadolu'ya açıldık ve beğenildik. Ama İstanbul'da da iyi satışlar yapıyoruz. Örneğin Metrocity mağazamız özellikle finans sektöründe çalışan kadınlar tarafından büyük ilgi görüyor" açıklamasında bulundu.
100 mağazaya ulaşacak
Journey markası altında 22-40 yaş grubundanki kadınlar için iç giyim hariç her türlü ürün ürettiklerini dile getiren Ercan Görür şöyle devam etti:
"Yılda 1 milyon adetlik satış gerçekleştiriyoruz. Bunun yüzde 70'ini biz Ankara'daki fabrikamızda yapıyoruz. Diğer kuruluşlardan farklı olarak sürekli yeni ürünlerle müşterilerimizin karşısına çıkıyoruz. Haftada üç defa mağazalarımıza yeni ürün indiririz. Bu nedenle müşterilerimiz sık sık bizi ziyaret eder."
İlk başta memur olan müşterilerinin yerini zamanla bankacı, sigortacı ve ilaç mümessillerinin aldığını dile getiren Ercan Görür, şık giyinmeyi seven bu gruba daha çok takım elbise, pantolon, gömlek ve elbise sattıklarını anlattı. Şuanda 80 olan mağaza sayısını önümüzdeki yıldan itibaren 100'e çıkaracaklarını söyleyen Ercan Görür, Türkiye'ye komşu olan ülkelerde de mağaza açmaya hazırlandıklarını sözlerine ekledi. Rakiplerinin aksine iyi bir ilkbahar/yaz sezonu geçirdiklerini belirten Görür, "Bu yıl toplam 5 milyon dolarlık makine ve bina yatırımı yaptık. 400'e yakın çalışanımız var. Seçimler nedeniyle herkes üretimini ya azalttı ya da temkinli davrandı. Bizse tam tersini yaptık. Bu sezon hayatımızın üretimini gerçekleştirdik diyebilirim. Tamamını da sattık. Zaten biz kim ne yaparsa tam tersini yapıyoruz. Bundan da kazançlı çıkıyoruz. Asıl büyümemizi de kriz dönemlerinde gerçekleştirdik" diye konuştu.