Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Ödülleri Sahiplerini Buldu





Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği
’nin (AMPD), Bankalararası Kart Merkezi (BKM) işbirliğiyle 2009 yılının en iyi alışveriş merkezlerini ve perakendecilerini belirlemek üzere düzenlediği “AMPD 2009 Ödülleri” sahiplerini buldu.

Toplam 8 kategoride 44 perakendeci ve alışveriş merkezinin başvuruda bulunduğu ödül programının “50 bin metrekare üstü AVM” kategorisinde birinciliğe, Orjin Grup tarafından finanse edilen ve Ömerler Mimarlık ile DDG Group imzasını taşıyan İstinye Park Alışveriş Merkezi seçildi.



Outlet kategorisinde ise yatırımı Bayraktar İnşaat tarafından gerçekleştirilen, mimari tasarımı ise A Tasarım Mimarlık tarafından yapılan Via/port Alışveriş Merkezi birinciliği göğüsledi.

AMPD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, ödül töreninde yaptığı konuşmada, 15 yılını dolduran derneğin, organize perakendecilik sektöründe 47 milyar dolar ciroyu yöneten, 25 bin noktada hizmet veren ve 500 binin üzerinde istihdam sağlayan 372 üyesi bulunduğunu kaydetti.



GSMH'yı oluşturan sektörler içinde enerji dışında en büyük sektörün perakendecilik olduğunun altını çizen Nane, derneği, sektöre ve ülkeye katkısını artırmak üzere birlik yapısına geçirdiklerini, alışveriş merkezleri, büyük mağazalar, zincir mağazalar, gıda perakendeciliği ile hizmet ve danışmanlıktan oluşan 5 ana sektörel çalışma grubu oluşturduklarını anlattı.

AMPD 2009 Ödülleri Jüri Başkanı Nuşin Oral da, 2000 yılı öncesinde yaklaşık 3 sene boyunca verilen AMPD Ödülleri’ne bu dönemdeki krizle birlikte ara verme kararı aldıklarını belirtti. Oral bu kararın 2009’a kadar uzamasında, başvuru yöntemini daha kapsamlı hale getirmek ve derneğin temsilcisi olduğu uluslararası kuruluşların ödül süreçlerini inceleyip Türkiye'ye uygulamak istemelerinin de rol oynadığını belirtti.



Oral, normalde 14 kategoriden oluşan ödüllerin, bu yıl 12 alanda verileceğini belirterek, yılın yöneticisi kategorisinde sektörden daha cesaretli katılım beklediklerini, bu nedenle bu alanda ödül vermeyi önümüzdeki yıla ertelediklerini, sosyal sorumluluk projesinde ise iki ödül verilmesine karar verildiğini anlattı.

En az bir seneden beri faaliyette olan AVM’lerin değerlendirmeye alındığı ödül programının kriterleri arasında, yatırımın nedeni ve seçilen araziye yönelik karar sebepleri, konumlanmanın ayrıntıları ve boyutları, hizmetler ve rekabetçi konum, merkezin ulaşılabilirliği, mağaza karması, konfor, tesisler ve eğlence ile AVM’nin geleceğe yönelik büyüme planları bulunuyordu.