Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Ödülleri Sahiplerini Buldu
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği’nin (AMPD),
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) işbirliğiyle 2009 yılının en iyi
alışveriş merkezlerini ve perakendecilerini belirlemek üzere düzenlediği
“AMPD 2009 Ödülleri” sahiplerini buldu.
Toplam 8 kategoride 44
perakendeci ve alışveriş merkezinin başvuruda bulunduğu ödül programının
“50 bin metrekare üstü AVM” kategorisinde birinciliğe, Orjin Grup
tarafından finanse edilen ve Ömerler Mimarlık ile DDG Group imzasını
taşıyan İstinye Park Alışveriş Merkezi seçildi.
Outlet
kategorisinde ise yatırımı Bayraktar İnşaat tarafından
gerçekleştirilen, mimari tasarımı ise A Tasarım Mimarlık tarafından
yapılan Via/port Alışveriş Merkezi birinciliği göğüsledi.
AMPD
Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, ödül töreninde yaptığı konuşmada, 15
yılını dolduran derneğin, organize perakendecilik sektöründe 47 milyar dolar
ciroyu yöneten, 25 bin noktada hizmet veren ve 500 binin üzerinde istihdam
sağlayan 372 üyesi bulunduğunu kaydetti.
GSMH'yı oluşturan sektörler
içinde enerji dışında en büyük sektörün perakendecilik olduğunun altını çizen
Nane, derneği, sektöre ve ülkeye katkısını artırmak üzere birlik yapısına
geçirdiklerini, alışveriş merkezleri, büyük mağazalar, zincir mağazalar, gıda
perakendeciliği ile hizmet ve danışmanlıktan oluşan 5 ana sektörel çalışma grubu
oluşturduklarını anlattı.
AMPD 2009 Ödülleri Jüri Başkanı Nuşin
Oral da, 2000 yılı öncesinde yaklaşık 3 sene
boyunca verilen AMPD Ödülleri’ne bu dönemdeki krizle birlikte ara verme kararı
aldıklarını belirtti. Oral bu kararın 2009’a kadar uzamasında, başvuru yöntemini
daha kapsamlı hale getirmek ve derneğin temsilcisi olduğu uluslararası
kuruluşların ödül süreçlerini inceleyip Türkiye'ye uygulamak istemelerinin de
rol oynadığını belirtti.
Oral, normalde 14 kategoriden oluşan ödüllerin, bu yıl 12
alanda verileceğini belirterek, yılın yöneticisi kategorisinde sektörden daha
cesaretli katılım beklediklerini, bu nedenle bu alanda ödül vermeyi önümüzdeki
yıla ertelediklerini, sosyal sorumluluk projesinde ise iki ödül verilmesine
karar verildiğini anlattı.
En az bir seneden beri faaliyette olan AVM’lerin değerlendirmeye alındığı ödül
programının kriterleri arasında, yatırımın nedeni ve seçilen araziye yönelik
karar sebepleri, konumlanmanın ayrıntıları ve boyutları, hizmetler ve rekabetçi
konum, merkezin ulaşılabilirliği, mağaza karması, konfor, tesisler ve eğlence
ile AVM’nin geleceğe yönelik büyüme planları bulunuyordu.