Alışveriş Merkezi Yatırımcıları 'Yol'a Girdi



Şehir içlerinde artan alışveriş merkezi sayısı, yatırımcıları farklılık aramaya itti. Farklılığın yeni adresi olarak da araç trafiğinin yoğun olduğu otoban kenarları oldu.

Türkiye, otoban üzerinde açılan ilk AVM ile geçen yıl eylül ayında tanıştı. İstanbul-Ankara TEM yolu üzerinde 157'nci kilometrede ikiz AVM özelliği taşıyan Park Shop Outlet faaliyete geçti.

Park Shop Outlet'in yatırımcısı olan Kavukçu Grup diğer yatırımları için de yine yolu seçti. Grup, Sivas ve İzmir otobanları üzerinde benzer yatırımlar için çalışmalarını sürdürüyor.

Park Shop'u Ankara İstanbul Otobanı üzerinde 220 AVM ve Bolu Dağı üzerinde yapımı süren Highway Outlet izleyecek. Otoban AVM'lerinin müşteri trafiğinin önemli bir kısmını, seyahat eden kitleler oluşturuyor. Özellikle yolcu otobüsleri bu anlamda önemli bir potansiyel.
 
Otobüsü kaçırana servis var


Yaklaşık 60 milyon dolara mal olan Park Shop Outlet, günde sadece otobüslerle gelen 10 bin yolcuyu ağırlıyor.

Günde yaklaşık 120 bin aracın geçtiği İzmit-İstanbul otobanı üzerinde futbolcu Tayfur Havutçu'nun Karayolları'ndan kiraladığı arazi üzerine yatırımı gerçekleştirilen Park Shop Outlet, 30 bin metrekare üzerinde kurulan karşılıklı ikiz AVM'den oluşuyor.

Park Shop Outlet ile perakende markalarını yol konseptine kendilerinin alıştırdığına dikkat çeken Kavukçu Grup Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukçu, "Burada yer vermek istediğimiz markalarla ilk görüştüğümüzde birçoğu acaba tutar mı diye çekingen yaklaşıyorlardı. Örneğin LCW'nin sahibi Vahap Küçük de aynı çekinceyi taşıyordu. Fakat sonrasında bizden 1600 metrekare yer kiraladı. Şu anda cirolarından oldukça memnun" değerlendirmesini yapıyor.

Otobüsle gelenlerin oldukça önemli bir müşteri grubunu oluşturduğunu belirten Kavukçu, gelenlerin çoğunun alışveriş yaparken otobüslerini kaçırdığını söylüyor. Park Shop'un yöneticileri buna da bir çözüm bulmuş. Otobüs kaçıranlara yönelik servis koyulmuş.

Öte yandan yoldan geçerken AVM'ye uğrayanların büyük bir kısmının ilk uğradığı yerlerin başında ise tekstil mağazaları geliyor. Kendilerinin ilk etapta ziyaretçilerin yiyecek-içecek bölümüne gideceğini düşünerek food court'u doldurduklarını ama yanıldıklarını belirten Kavukçu, "Gördük ki ilgi gıdadan ziyade tekstil mağazalarına yönelik oldu" dedi.

Park Shop Outlet'te yeme içme bölümünde kiralar 20-120 euro arasında değişirken mağaza bölümünde ise 7.5 eurodan başlıyor 30 euroya kadar çıkıyor.