Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Dernek Kuruyor



Perakendeciler, tüketiciler ve sektörel çözüm ortakları ile birlikte perakende sektörünün sağlıklı gelişimine mevcut kuruluşlarla işbirliği halinde sorumlu liderlik yapmak misyonuyla yola çıkan alışveriş merkezi yatırımcıları, dernekleşiyor. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) kurucu üyelerinin temsilcilerinin de katıldığı basın toplantısında Girişim Komitesi Başkanı Hakan Kodal, derneğin vizyon, misyon, amaç ve hedeflerini anlattı.

Toplantıda, organize perakende sektöründe birlik, beraberlik içerisinde hem yapısal sorunların, hem de kriz dönemlerinin daha rahat aşılabileceği mesajı verildi. 20 yıldan bugüne kadar yatırımı tamamlanıp hizmete açılan ve sayısı 200’ü aşan AVM’lerin toplam yatırımının 30 milyar Dolar'a ulaştığı belirtildi. Diğer projelerin de gerçekleştirilmesiyle, AVM sayısının 350’ye, yatırım toplamının da 50 milyar Dolar'a ulaşacağı ifade edildi. Ayrıca bugüne kadar yaratılan istihdamla 300 bin kişiye çalışma imkanının sağlandığı, çekirdek aile olarak değerlendirildiğinde de AVM’lerdeki her gelişmenin yaklaşık 1,4 milyon kişiyi yakından ilgilendirmekte olduğu vurgulandı.

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Kurucu Üyeleri

Acteeum, CENOR Group, Corio, Dati Yatırım, Doğuş-GE, ECE, Eroğlu Yapı, EİS Eczacıbaşı İS Yatırımlar,  İş GYO, Krea, Metro Asset Mngt, Multi TurkMall, Taurus, Redevco, Tepe Emlak

Vizyon

Alışveriş Merkezleri’ nin, Tüketicilere keyifli alışveriş imkanı veren, Perakendecilere katma değer yaratan, kent ile bütünleşen ve dünya standartlarında mekanlar olmasını sağlamak.

Misyon

Bu vizyon kapsamında,Perakendeciler, Tüketiciler ve Sektörel çözüm ortakları ile birlikte  Perakende Sektörünün sağlıklı gelişimine katkıda bulunmak.

Hedefler
 
- AVM sektörüne sorumlu liderlik yapmak

· Standardizasyon (genel giderler, terminoloji)
· Eğitim (yönetim, promosyon..)
· Verimlilik ve Yönetim Ödülleri
· Endeks (ciro ve ziyaretçi sayısı)


- Perakende sektörünün gelişimine katkıda bulunmak

· M2 satış verimlilik, promosyon, mağaza müdürü ödülleri
· AVM bazında mağazalara eğitim (satış müdürü, merchandising, promosyon..)
· Yeni ve başarılı perakendecileri teşvik

- Sektörü çeşitli platformlarda temsil etmek

· Ulusal ve Uluslarası Sektörel Meslek Örgütleri ve Kamu ile İşbirliği
· Sektörel araştırmalar
· Mevzuat çalışmalarına katkı

Temenni, çözüm

· Global krizin 2009’ un ikinci yarısından itibaren yavaşlayacağı temenni edilmekte olup, Türkiye ile ilgili orta ve uzun vadeli beklentiler olumludur.

· 30 Milyar doları aşan yatırım miktarı, 300.000 kişiye sağlanan iş imkanı ile AVM’ler ülke ekonomisine önemki katkılarda bulunmaktadır.

· AVM Yatırımları, kira kontratlarına dayalı olarak, büyük ölçekli sermaye ve kredilerle hayata geçmekte olup,12-15 yılda geri dönmektedir.

· Geçici sorunlar nedeni ile tüketici ve yabancı yatırımcılar nezdinde 5 yılda yaratılan olumlu imaj zedelenmemeli.

· Dönem; yapıcı diyalog ve işbirliği dönemidir.

· Sorun tek başına “kira ve AVM sayısı” sorunu değildir. Organize Perakende Sektöründeki      sorunlar hepimizin sorunlarıdır.

· AYD, diğer sektör dernekleri ile işbirliği içerisinde, kısa değil uzun vadeli ve sürdürülebilir çözümler getirebilmek, sektöre sorumlu liderlik yapmak üzere kurulmuştur.