Aktif Yatırımcı Corio

Foto: Zuhal Uzundere (AA)

Hollanda kökenli alışveriş merkezi yatırımcısı Corio'nun Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Koray Özgül, 'Corio, Türkiye'de pasif yatırımcı olmayı bir kenara bırakıp aktif yatırımcı oldu'' dedi. Özgül, Almira Otel'de düzenlediği basınla tanışma toplantısında, Bursa'da yaptırılan Anatolium Alışveriş Merkezi'nin yüzde 100'lük hissesini anahtar teslim olarak Maya Grubu'ndan alan Corio'nun, Avrupa'da 7 milyar avroluk bir portföye sahip olduğunu söyledi. Firmanın yatırımlarının yüzde 95'ini alışveriş merkezlerinin oluşturduğunu ifade eden Özgül, Corio'nun Avrupa ve Türkiye'deki alışveriş merkezlerini yılda 350 milyon insanın ziyaret ettiğini vurguladı.
    
Özgül, Corio olarak Bursa'yı tercih etmelerindeki nedenlerin başında otomotiv, tekstil ve parekende sektörlerindeki canlılığın geldiğini dile getirerek, şunları söyledi:
    
''Anatolium'da İkea ve Leroy Merlin gibi güçlü lokomotiflerle bir sinerji oluşturmak istedik. Cumalıkızık köyündeki evlerden yola çıkarak tasarladığımız, toplam 84 bin mekrekarelik alışveriş merkezimizin Bursa ile kaynaşmasını istedik. Alışveriş merkezlerinin kendisine özgü karakteri olmalı diye düşünüyoruz. Anatolium'un 7 farklı girişinden herhangi bir mağazaya ortalama 4 dakikada ulaşılabiliyor. Tüketicinin ev ve işyerinden sonra 3. adresi olmak istiyoruz. Hedefimiz her yıl beğenilirliği ve giriş sayısını yüzde 20 oranında artırmak.''

Alışveriş merkezi olarak ücretsiz etkinlikler, konserler düzenleyeceklerini anlatan Özgül, bu kapsamda ilk konserin yarın Tarkan tarafından verileceğini, Bursa'nın hemşehrisi olmak istediklerini vurguladı. Özgül, Anatolium'un 2011 yılı sonu itibarıyla 350 milyon liralık bir pazar oluşturacağını düşündüklerini belirterek, ''Yavaş yavaş kendi müşteri kitlemizi oluşturacağız. Corio, Türkiye'de pasif yatırımcı olmayı bir kenara bırakıp aktif yatırımcı oldu. Corio, artık bitmiş hatta belirli süre çalışmış alışveriş merkezlerini almaya karar verdi. Bundan sonraki gelişme alanımız Marmara, ağırlıklı olarak İstanbul olacak'' diye konuştu.

Alışveriş merkezlerinin sadece tüketim alanları değil, aynı zamanda binlerce insana iş imkanı sağlayan yerler olduğuna dikkati çeken Özgül, Anatolium'da her 100 metrekare için 4 kişiye istihdam sağlandığını, 5 yılda 15 bin kişiye istihdam olanağı sunulacağını kaydetti.