İnşaatta Hareketlilik Başlayınca Rotayı İhracattan İç Pazara Çevirdik
Geçen yıl yüzde 20’lik artışla büyümenin lokomotifi olan inşaat, yaklaşık 250 alt sektörü olumlu etkiliyor. Talebin patlaması ve konutlarda fonksiyonel ürünlerin tercih edilmesi, bugüne kadar ihracata ağırlık veren üretici firmaların iç pazara yönelmesine sebep oluyor.
Üretiminin yüzde 75’ini 28 ülkeye ihraç eden gri ankastre mutfak eşyası devi Silverline, beyaz eşyaların yerini ‘gri ankastre’ ürünlerin almaya başlamasından dolayı rotasını iç pazara çevirdi. Üretim yaptığı Amasya ilinin vergi ve ihracat şampiyonu olan Silverline, 15 milyon YTL’lik yeni bir yatırım yapacak.
1994 yılında memleketi Merzifon’a yatırım yapma kararı alan İbrahim Atay ve 8 hemşerisi, ankastre mutfak ürünleri sektörüne girerek akıllı fırından seramik modüler ocağa, lüks dekoratif davlumbazdan granit eviyeye kadar 55 model üreten Silverline’ı kurdu. Teşvik yasasından önce Merzifon’a yatırım kararı alan ve bugün 226 kişiye istihdam sağlayan firma, hiçbir girişimde bulunmamasına karşın Nepal’den, Madagaskar adalarından sipariş aldı.
Silverline Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Atay, yurtdışından aldıkları sipariş yoğunluğundan dolayı bugüne kadar iç piyasaya ağırlık veremediklerini, bundan sonra iç pazarda da büyüyeceklerini söyledi. Yılda 360 binin üzerinde ankastre mutfak eşyası üretimi gerçekleştiren firmanın genel koordinatörü Mustafa Laçin de bu yıl üretim, ihracat ve iç pazar satışlarında yüzde 100 artış hedeflediklerini ifade etti. Firmanın 2006 sonu ciro hedefi 30 milyon dolar.
Döviz kurundan kaynaklanan riskleri minimize etmek için de iç pazara yöneldiklerini dile getiren Laçin, tanıtım ve reklam kampanyalarına ağırlık vereceklerini kaydetti. Merzifon Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikasında üretim yapan Silverline, iç piyasa atağının kendisine getireceği yüksek miktarda talebi karşılamak için, 24 bin 993 metrekarelik ek bir alanı da tahsis etti. 2006’da yatırım planlarını revize ederek toplam yatırım tutarını 15 milyon YTL’ye çıkardı. Silverline, Türkiye pazarında 92 ana, 450 tali bayi ve 62 şehirde 170 yetkili servis noktası ile hizmet veriyor.