Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında yer alan ve içinde Türkiye’nin en uzun tünelini barındıran 27 kilometrelik Bolaman-Perşembe Karayolu, Haziran ayında hizmete açılacak. 350 milyon dolar maliyeti ile Türkiye’nin en büyük projeleri arasında gösterilen Bolaman-Perşembe Karayolu’na, 28 nehir, dört üst geçit ve kavşak köprüsü yapılıyor.
Toplam 7 bin 487 metrelik köprülerin 7 bin 200 metresini nehir, 110 metresini üst geçit, 177 metresini kavşak köprüleri oluşturuyor. Bununla birlikte söz konusu yola 3 bin 264 metre uzunluğunda 61 tane hidrolik menfez ve alt geçit inşa ediliyor. Yapımına yaklaşık 10 yıl önce başlanan 27 kilometrelik yolun, 15 kilometresini asfalt yol, 4 bin 600 metresini 5 ayrı tünel, 7 bin 487 metresini ise köprüler oluşturuyor. Ayrıca yol, 3 bin 775 metrelik mesafesiyle Türkiye’nin en uzun tüneli olan Nefise Akçelik Tüneli’ni içinde barındırıyor.
AK Parti Grup Başkanvekili ve Ordu Milletvekili Eyüp Fatsa, tünellerin asfaltlanması, ışıklandırılması ve havalandırılmasının tamamlandığını açıkladı. Sadece Kırlı beldesi ile liman arasındaki iki kilometrelik viyadüklü yolun yapımının kaldığını aktaran Eyüp Fatsa, “Burada da çalışmalar bütün hızıyla devam ediyor. İnşallah bir aksilik olmazsa Ordu-Fatsa Karayolu’nu Haziran ayında hizmete açacağız.” dedi. Yol açıldığında ülke ekonomisine katkısının yıllık 30 milyon dolar olacağını aktaran Fatsa, yolun sadece ekonomik değil, kültürel yönden de bölgeye büyük getirileri olacağını vurguladı. Fatsa, projede doğal ortamın korunduğunu da kaydetti.