Adana Metrosunun İki Kilometresi Ekim Ayında Çalışacak
Adana Büyükşehir Belediye bütçesinden yapılacak üç trilyon lira masrafla metronun 2 kilometrelik kısmı Ekim ayı sonunda çalışmaya başlayacak.
Yapımına 1997 yılında başlanan ancak 339 milyon dolarlık kredinin bitmesinin ardından ek 194 milyon dolarlık kredi talebi onaylanmadığı için inşaat çalışmaları duran Adana Hafif Raylı Sistemi’nin (Metro) bir kısmının çalışması için raylar döşenmeye başlandı.
Şehiriçi ulaşımı rahatlatması için düşünülen, 1996 yılında ihale edilen ve 12 Ocak 1997 tarihinde yapımına başlanan Adana Hafif Raylı Sistem inşaatı başlangıçta alınan 339 milyon dolar kredinin bitmesi ile yarım kaldı. Projenin tamamlanması için 194 milyon dolar ek kredi talebinde bulunuldu ancak Anasol–MHP hükümetleri döneminde kredi için onay verilmeyince inşaatlar durdu. Bombardier Transportation–Alarko ve ABB konsorsiyumu tarafından üstlenilen metro inşaatının bir kısmının tamamlanıp, vagonların çalışması için belediye kendi imkanlarını kullanmaya başladı. Metronun son durağı olan Ruh Sağlığı Hastanesi ile Huzurevleri arasındaki 2 kilometrelik kısımda rayların döşenmesinin tamamlanmasından sonra Mersin limanında bekleyen vagonlar getirilerek çalıştırılmaya başlanacak.
Bir hafta önce başlanan ray döşeme çalışmaları için her ay belediye kasasından 1 trilyona yakın para ayrılacak. Ekim ayı sonuna kadar 2 kilometrelik kısım belediye öz kaynaklarından ayrılan 3 trilyon lira tamamlanarak burada vagonlar çalışmaya başlayacak. Bazı Adanalılar yeniden başlayan çalışmaları ‘ek kredi verildi mi acaba?’ şeklinde yorumlarken, bazıları ise 2 kilometrelik kısımda metronun çalıştırılacak olmasını seçime yönelik bir çalışma olarak gördüklerini belirtti.
Yılda 660 bin yolcunun taşınmasının planlandığı metronun toplam güzergah uzunluğu 13.5 kilometre, toplam durak sayısı ise 13. Tüm güzergahın 15 dakikada alınacağı metronun 3.3 kilometresi tünellerden oluşurken çalışacak olan vagon sayısı ise 12.