Abant'ta Yapılanlar Kitabına Uyduruldu



Abant Gölü nün çevresinde yerlerde 12 metre genişliğine ulaşan bir yol açılırken, bölgede çok sayıda ağaç su altında kalmıştı. FOTOĞRAFLAR: EMİN GÜRBÜZ / AA

Abant'ta göl çevresine otobanı andıran bir yol yapılması için başlatılan çalışmaların önündeki son engel de kalktı. Çevre Bakanlığı tepki yaratan çalışmalara sessiz sedasız onay verdi
 
Bolu Valiliği’nin Abant Tabiat Parkı’nda başlattığı yol çalışmasına, Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından sessiz sedasız onay verildiği ortaya çıktı. Valilik, Çevre Bakanlığı’nın Abant Gölü çevresindeki çekçek, yaya ve bisiklet yolu projesine 25 Haziran tarihinde onay verdiğini açıkladı.

Abant’ı tozu dumana katan çalışmalar sırasında, göl çevresindeki doğal eğimler dümdüz edilmiş, göl suyu yükselmiş, bu sırada çam ağaçları sular altında kalmış, Abant’ın yanı sıra Yavru Abant denilen küçük bir göl daha ortaya çıkmıştı. Radikal’in kamuoyuna duyurduğu çalışmalar günlerce tartışma yaratmıştı. Ve tüm bu tartışmaların ardından, Çevre Bakanlığı’ndan da yürütülen çalışmaya onay çıktı.

Bolu Valiliği, Bakanlığın, Abant Tabiat Parkı’nda gerçekleştirilen Uzun Devreli Master Planı çerçevesinde hazırlanan iç yol projesine onay verildiğini açıkladı. Valilik tarafından yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi: “Abant Tabiat Parkı iç ulaşım yollarında yapılacak çekçek yolu, yaya yolu ve bisiklet yolu ile ilgili üst yapı projeleri İl Özel İdaresi’nce hazırlanarak tamamlanmış, Çevre ve Orman Bakanlığı’na iletilmişti. Bakanlık tarafından incelenen projeler 25 Haziran 2010 tarihinde onaylandı. Bundan sonraki süreçte Abant Tabiat Parkı iç yollarında kullanılacak olan doğal taş alım ihalesi yapılacak ve projeler hayata geçirilecek.”

Valilik, onaylanan yol çalışmasının Abant için hazırlanan Uzun Devreli Master Planı çerçevesinde yapıldığını belirtti. Ancak tartışmalar sırasında pek çok uzman, parkta yapılan çalışmaların Abant için hazırlanan Uzun Devreli Master Planı’na aykırı olduğunu öne sürmüştü. Uzmanlar şu noktalara itiraz ediyordu:

‘Plana göre, yol genişliğinin en fazla sekiz metre olması gerekiyor ancak göl etrafında bazı noktalarda yol 12 metreye kadar genişletildi. Tabiat Parkı’na yapılacak her türlü çalışma için yeni bir ‘Uygulama Planı’ hazırlanması ve uzmanlardan oluşan bir ‘Danışma Kurulu’na onaylatılması gerekiyordu. Ancak valilik bunu yapmadı. Göl seviyesi yükeltildi ve gölün kıyı şeridi bozuldu. Canlıların ve bitkilerin yaşam alanları olumsuz etkilendi. Bu durum Kıyı Kanunu’na da uymuyor. Tabiat Parkı’nda dışarıdan rastgele malzeme getirilmemesi gerekiyor. Yapılan çalışmalardan dolayı göl çevresine yüzlerce kamyon toprak dıyarıdan getirildi.’ (dha, Radikal)