Abant Gölü nün çevresinde yerlerde 12 metre genişliğine ulaşan bir yol
açılırken, bölgede çok sayıda ağaç su altında kalmıştı. FOTOĞRAFLAR: EMİN GÜRBÜZ
/ AA
Abant'ta göl çevresine otobanı andıran bir yol yapılması için
başlatılan çalışmaların önündeki son engel de kalktı. Çevre Bakanlığı tepki
yaratan çalışmalara sessiz sedasız onay verdi
Bolu
Valiliği’nin Abant Tabiat Parkı’nda başlattığı yol çalışmasına,
Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından sessiz sedasız onay
verildiği ortaya çıktı. Valilik, Çevre Bakanlığı’nın Abant Gölü çevresindeki
çekçek, yaya ve bisiklet yolu projesine 25 Haziran tarihinde
onay verdiğini açıkladı.
Abant’ı tozu dumana katan çalışmalar sırasında,
göl çevresindeki doğal eğimler dümdüz edilmiş, göl suyu yükselmiş, bu sırada çam
ağaçları sular altında kalmış, Abant’ın yanı sıra Yavru Abant
denilen küçük bir göl daha ortaya çıkmıştı. Radikal’in kamuoyuna duyurduğu
çalışmalar günlerce tartışma yaratmıştı. Ve tüm bu tartışmaların ardından, Çevre
Bakanlığı’ndan da yürütülen çalışmaya onay çıktı.
Bolu Valiliği,
Bakanlığın, Abant Tabiat Parkı’nda gerçekleştirilen Uzun Devreli Master
Planı çerçevesinde hazırlanan iç yol projesine onay verildiğini
açıkladı. Valilik tarafından yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi: “Abant
Tabiat Parkı iç ulaşım yollarında yapılacak çekçek yolu, yaya yolu ve bisiklet
yolu ile ilgili üst yapı projeleri İl Özel İdaresi’nce hazırlanarak tamamlanmış,
Çevre ve Orman Bakanlığı’na iletilmişti. Bakanlık tarafından incelenen projeler
25 Haziran 2010 tarihinde onaylandı. Bundan sonraki süreçte Abant Tabiat Parkı
iç yollarında kullanılacak olan doğal taş alım ihalesi yapılacak ve projeler
hayata geçirilecek.”
Valilik, onaylanan yol çalışmasının Abant için
hazırlanan Uzun Devreli Master Planı çerçevesinde yapıldığını
belirtti. Ancak tartışmalar sırasında pek çok uzman, parkta yapılan çalışmaların
Abant için hazırlanan Uzun Devreli Master Planı’na aykırı olduğunu öne sürmüştü.
Uzmanlar şu noktalara itiraz ediyordu:
‘Plana göre, yol genişliğinin en
fazla sekiz metre olması gerekiyor ancak göl etrafında bazı noktalarda yol 12
metreye kadar genişletildi. Tabiat Parkı’na yapılacak her türlü çalışma için
yeni bir ‘Uygulama Planı’ hazırlanması ve uzmanlardan oluşan
bir ‘Danışma Kurulu’na onaylatılması gerekiyordu. Ancak valilik bunu yapmadı.
Göl seviyesi yükeltildi ve gölün kıyı şeridi bozuldu. Canlıların ve bitkilerin
yaşam alanları olumsuz etkilendi. Bu durum Kıyı Kanunu’na da uymuyor. Tabiat
Parkı’nda dışarıdan rastgele malzeme getirilmemesi gerekiyor. Yapılan
çalışmalardan dolayı göl çevresine yüzlerce kamyon toprak dıyarıdan getirildi.’
(dha, Radikal)