MOSDER, tüketicisini yakından tanımak için yaptığı araştırmalar ve açıklanan tüketim raporlarına göre 43 üyesi ile birlikte yol haritaları çizmeye ve tüketicinin talebine göre arz oluşturmaya devam ediyor. Önde gelen araştırma firmalarının raporlarından yola çıkarak açıklanan bilgiler, Türkiyeli tüketicinin profilini ortaya koyuyor.
'İskonto ve peşin fiyatına taksit' uygulaması tercih sebebi
Türkiye’de mobilya alırken tüketicinin en çok dikkat ettiği noktalardan biri ödeme koşulları. Aldığı ürünün vade farksız taksitlere bölünmesi, taksit sayısının ortalama 12 ay olması ve iskonto gibi uygulamalar, tüketicinin mobilya alma aşamasındaki en önemli nedenleri oluşturuyor. Taksitinin senetle ya da kredi kartıyla yapılması, ürün alınan yerin güvenilir olması, satış sonrası hizmet gibi unsurlar mobilya alıcısının karar aşamasını en çok etkileyen maddelerin başında geliyor.
Genellikle markalı mobilya seçiliyor
Tüketici genellikle markalı mobilyaları tercih ederken, markasız ürün alma aşamasında ise ürünün kalitesi konusunda ince eleyip sık dokuyor. Alınan ürünün dayanıklı ve uzun yıllar kullanılmasını isteyen tüketiciler, satın alma sırasında dayanıklılık konusuna da önem veriyorlar.
Türkiye’ mobilya değiştirme sıklığı ortalama 8 yıl
Türkiye'de ortalama 8 yılda bir mobilya değiştiriliyor. Bu oran, İç Anadolu’da artış gösterirken; Akdeniz’de ise azalıyor. Bölgelerin coğrafi, sosyo-kültürel koşullarına göre farklılık gösteren oranlar, yıllar geçtikçe tüketicinin değişen mobilya kullanım alışkanlıklarını gözler önüne seriyor. 20 yıl, 30 yıl kullanılan mobilyaların yerini, artık ortalama 5-10 yıl kullanılan, eskimese bile modası geçti diye değiştirilen mobilyalar alıyor.