Yapımına 2008 yılında başlanan, ancak harcanan 25 milyar liraya rağmen bir türlü bitirilemeyen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde bir sorun daha çıktı.
Sözcü'den Yusuf Demir'in haberine göre, daha önce yaşanan sorunlar ve göçükler nedeniyle 8 defa ertelenen Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’nda açılış beklenirken bir kez daha zeminde problem tespit edildi.
Henüz yapım işleri devam ettiği için açılamayan ve dolayısıyla müteahhitten teslim alınmayan projede “Balışeyh Km:84+420-85+060 Güzergah ve Dolgu İyileştirmesi” ihalesi gerçekleştirildiği ortaya çıktı.
TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 29 Nisan günü kimseye duyurulmadan gizli kapaklı gerçekleştirilen ihale, özel davetle, hali hazırda Ankara-Sivas Hızlı Tren projesini yapan müteahhitler arasında yer alan YDA İnşaat’a 123 milyon 753 bin TL’ye verildi.
27 Mayıs’ta imzalanan sözleşmeye göre dolgu iyileştirme işi 20 Haziran’da başlayacak, 180 gün sürecek ve 20 Aralık’ta tamamlanacak.
“Yüzde 99’u tamam, hiçbir sorun yok” denmişti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Başkanlığı’na verilen soru önergelerine verdiği yanıtlarda hiçbir sorun olmadığını söylemişti.
4 Ocak 2022’de “YHT hattındaki viyadükler ve tüneller de dahil olmak üzere tüm imalatlar teknik şartnamelere uygun olarak ve Türk Standartları ile uluslararası standartlar esas alınarak yapılmaktadır. Bugüne kadar yapılan tüm imalatlarda tespit edilmiş herhangi bir sorun bulunmamaktadır.” diyen Bakan Karaismailoğlu; 12 Mayıs 2022’de ise “405 kilometrelik Ankara Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu projesinde altyapı inşaatının fiziki ilerlemesi yüzde 99 seviyesindedir. Elmadağ istasyonu ile Kırıkkale istasyonu arasında toplamda 8 bin 840 metre uzunluğunda 14 adet viyadük tamamlanmıştır. Planlı programa uygun şekilde çalışmalar devam etmektedir.” ifadelerini kullanmıştı.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.