CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, 2010’da 25 ayın sonunda bitirilmek üzere 360 milyon liraya ihale edilen Arifiye-Karasu demiryolu projesinin 8 yılda sadece yüzde 23’ünün tamamlanabildiğini, firmaya 73 milyon lira yerine 825 milyon TL ödeme yapıldığını kaydetti.
Cumhuriyet’ten Erdem Sevgi’nin haberine göre; Akın, hattın bir kilometresi, için maliyetin ortalama kura göre 17.5 milyon dolara ulaştığını belirterek, “Dünya genelinde kilometre maliyeti en fazla 3 milyon dolar. Burada ortalamanın 6 kat üzerinde maliyet var. Her kilometrede 14.5 milyon dolar israf edilmiş.” dedi.
Akın, konuyla ilgili soru önergesine yanıt veren Ulaştırma Bakanlığı’nın söz konusu hatla ilgili fazla ödeme yapılmadığını savunduğunu kaydederek, “Ulaştırma Bakanlığı; Sayıştay’ın tespitlerini yalanladı.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın firmaya 11 hakediş kapsamında ödediği toplam 825 milyon lira tutarındaki bedelin; 7 yılın ortalama döviz kuru ve tamamlanan fiziki çalışma oranına göre ele alındığında israfın boyutunun gün yüzüne çıktığını dile getiren Akın, yıllardır bitmeyen hatla ilgili yaptıkları hesaplamaların israfın gerçek boyutunu ortaya koyduğunu söyledi.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.