3. Köprüde Yürüyüş Serbest



İstanbul Boğazı’na inşa edilecek 3. köprünün yapımını üstlenen konsorsiyumun ortaklarından IC Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, düzenlediği toplantıyla projenin detaylarını anlattı.

Milliyet'in haberine göre, 3. köprüde yürüme yolları ve seyir alanının bulunacağını açıklayan Çeçen, köprü ayaklarına teraslar inşa edilerek bu alanlara restoran ve kafeteryalar yapılabileceğini belirtti.

Köprünün, tasarımı ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacağını kaydeden Çeçen, şu bilgileri verdi: “3. boğaz köprüsü, dünya üzerinde 4’er şeritli karayolu ve 2 şeritli ray sisteminin geçtiği; en geniş, en uzun ve en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak. Köprü, çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.”

‘9 şiddetine dayanıklı’

Köprünün tasarımının, çevreyle uyumlu, boğazın dokusuna uygun, narin ve estetik bir felsefeyle biçimlendiğini anlatan Çeçen, “Önce çift katlı klasik bir tasarım üzerinde çalıştık. Ama sonrasında estetik görünüm açısından bu yönde karar verildi” dedi. Köprünün 9 şiddetindeki depreme dayanıklı olacağını söyleyen Çeçen, “Deprem anında 7 metre esneyecek” dedi.

‘Herkes 3. köprü diye söyleyecek’

İbrahim Çeçen, köprünün isminin belirlenmesi sürecine dahil olup olmadıkları yönünde bir soruyu da, “Bu sürece dahil değildik. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü halk arasında ‘2. Köprü’ olarak anılıyor. Bu köprüye de zaten herkes ‘3. köprü’ diyecek. Bana sorsalar ben kendi adımı koyardım” esprisiyle yanıtladı.

3 dolarlık geçiş ücretiyle, ayda 50 milyon dolar gelir bekliyor

Kendilerine verilen devlet garantisinin 135 bin araç olduğunu belirten Çeçen, şu bilgileri verdi: “Otomobil köprü geçiş ücreti 3 dolar olacak. Otoyoldan da kilometre başına 8 cent alacak. Toplam gelirin dörte biri köprüden gelecek. Araç trafiği 135 bini geçerse köprü ücreti düşecek. Yaya geçişinden ise ücret alınmayacak.”

İnşaat süresi 36 ay

İnşaat sürelerinin 6 + 30 ay olduğunu söyleyen Çeçen, Başbakan’ın inşaatın iki yılda tamamlanması önerisine ilişkin olarak da, “Biz elimizden geleni yapacağımızı ifade etti. Bu projeden ayda 50 milyon dolar gelir bekliyoruz. Proje erken biterse ayda 50 milyon dolarlık avantajımız var” dedi.

‘Ekolojik bir köprü yapacağız’

Uzman biyologların ön proje güzergahındaki habitat yapısını incelediğine değinen İbrahim Çeçen, “Tasarım çalışmaları bu doğrultuda yönlendirildi. Bu bağlamda projelendirme aşamasında yapılan güzergah değişiklikleriyle doğal hayatın korunması sağlandı” dedi. Yaban hayatı koruma sahasındaki yaşayan hayvanların hareketlerinin sınırlandırılmaması için tüm vadilerin viyadükle geçileceğini belirten Çeçen, ayrıca ekolojik (ekosistem) köprü yapılmasının planlanlandığını kaydetti.

Çeçen, göçmen kuşların dinlenme yeri olan Riva bölgesinden geçen güzergahın, planlama aşamasında güneye kaydırılarak doğal hayatının korunmasının sağlandığını ifade etti.