İstanbul'a inşa edilecek 3. köprü en fazla nakliyecileri sevindirdi.
Nakliye taşıtları için günde halen 8 saat olarak uygulanan trafiğe çıkış yasağı
yeni köprüyle tarihe karışacak.
İstanbul Boğazı'na
yapılacak 3. köprünün de yer aldığı Kuzey Marmara Otoyol
Projesi'nin uzunluğu 260 kilometre. Tekirdağ Kınalı TEM Otoyolu'ndan
Gebze'de İzmir Otoyolu'na bağlanacak proje, nakliyecileri köprü trafiğinde
saatlerce beklemekten kurtaracak. Günde halen 50 bin ağır taşıt köprüden geçiş
yapıyor. 3. köprünün lojistiğe ve uluslararası taşımacılığa büyük katkısının
olacağını belirten Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkanı Tamer
Dinçşahin, "Taşımacılar halen sabah ve akşam 4'er saatlik giriş
yasağına uymak zorunda. Sabah 4 saat ve akşam 4 saat olmak üzere günde 8 saatlik
bir kaybımız var. Bu, lojistiğin azalmasına neden oluyor." dedi. Bu durumun
zaman kaybı ve maliyet artışına yol açtığını vurgulayan Dinçşahin, "2023 yılı
hedeflerinde Türkiye'nin lojistik üs olması konumu var. Ama geçilemeyen yollarla
hiçbir şekilde bir lojistik üssü olma şansımız oluşamazdı. Bu nedenle Kuzey
Marmara Projesi güzergahı son derece önemli." diye konuştu. Dinçşahin, yeni
güzergahın bir yandan Avrupa ulaşım koridorlarına, bir yandan da Karadeniz
otoyolu ile başlayan İpek Yolu'na bağlanacağına dikkat çeken Dinçşahin, "3.
köprünün kesintisiz ulaşımı sağlayacak ve Türkiye'nin lojistik üs yapılanmasında
önemli katkı yapacak." dedi.
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenler Derneği Başkanı
Kosta Sandalcı, açıklanan güzergahı doğru bulduklarını
kaydetti. Sandalcı, "Yeni güzergah üzerinde en az 30 bin dönümlük bir lojistik
köyü inşa edilirse, burada Avrupa'ya yakınlığından dolayı her türlü katma değeri
oluşturma imkânı doğacak." dedi.