'3. Köprü Tamamen Bitmiş Durumda'



Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 26 Ağustos'ta açılışı gerçekleşecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Açılışa hazır hale getirilen köprüde incelemelerin ardından Bakan Arslan, köprünün Avrupa Yakası'ndaki ayağı olan Garipçe'de basın toplantısı düzenledi.

Ahmet Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birlikte ana aks olarak bitirilen 95 kilometrelik bağlantı otoyalları ve 235 kilometreye tamamlanan bağlantı yollarının 26 Ağustos'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, TBMM Başkanı İsmail Kahraman'ın katılımıyla düzenlenecek bir törenle açılacağını belirtti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün rekor bir sürede bitirildiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Arslan, "36 ayda bitirilmesi öngörülüyorken 27 ayda bitirdiğimiz bir projedir. Sadece İstanbul'un 3. gerdanlığını değil bununla birlikte açtığımız 235 kilometre 4 şerit gelişli 4 şerit gidişli otoyolu düşündüğünüz zaman devasa bir proje rekor sürede bitirilmiştir. Projenin maliyeti 8 buçuk milyar TL'dir. Bu büyüklükteki bir projenin 27 ayda bitirilmesi sadece Türkiye açısından değil dünya açısından rekor bir süredir" diye konuştu.

Ahmet Arslan, "Köprüde 7 / 24 hummalı bir çalışma vardı. Bugün tekrar güzergahta incelemelerde bulunduk. Geldiğimiz son nokta şudur ki; peyzajın son aşamaları ve temizlik hariç proje köprü ve otoyollar tamamen bitmiş durumdadır. Bir iki gün içerisinde temizliği de bitirilmiş olacak. Cuma günü inşallah ülkemizin gurur projesini birlikte insanımızın hizmetine vermiş olacağız. Proje, 4 şerit geliş ve 4 şerit gidişin yanı sıra içinde bulundurduğu 1 şerit geliş ve bir şerit gidiş raylı sistemle birlikte 59 metrelik köprü genişliğiyle dünyada bir ilktir, 322 metrelik kule yükseklikleriyle dünyada bir ilktir. 1408 metrelik ayak açıklığı da dünyada sıralamaya girebilecek, rekor denilecek bir rakamdır" dedi.

'17-18 katı ağaç dikilecek'

Bakan Ahmet Arslan, projenin çevreye etkilerinin fayda ve zarar açısından çok konuşulduğunu kaydederek, bu konuda değerlendirmelerde bulundu. Ahmet Arslan şunları söyledi:

"Kesinlikle tarihi şehrimiz olan içinden deniz geçen İstanbul şehrimizin ağır vasıtalardan kaynaklı yükünü alarak bırakın çevreyi zararı tam tersine çevreci bir projeyle özellikle emisyonu azaltacağız. Özellikle tarihi dokusuyla dünyanın gözbebeği olan İstanbul'un hem trafik yükünü hem de çevrecilik anlamda zararlı yüklerini İstanbul'un omuzlarından almış olacağız. Orman ve Su İşleri Bakanlığımız ile birlikte süreci başından itibaren titiz bir şekilde takip ederek yaklaşık 300 bin ağaç Orman Genel Müdürlüğümüz tarafından başka yerlere aktarılmıştır. Buna karşılık bu projede şu an 2 buçuk milyon ağaç dikmiş durumdayız. Ancak günde 10 bin ağaç daha dikiyoruz ki bununla birlikte bu projede 5 milyon 100 bin ağaç dikeceğiz. Yani buradan başka yere aktarılan ağaçların yaklaşık 17-18 katı ağaç dikilecektir."