Yapımı uzun bir süreden bu yana gündemde bulunan İstanbul 3. Boğaziçi köprüsü projesi askıya alındı.
Alternatif ulaşım projeleri üzerinde çalışmalarını yürüten Ulaştırma Bakanlığı’nın ilgili birimleri İstanbul’un uzun vadeli ulaşım sorunun çözecek olan tüp geçit projesine raylı sistem hatlarının eklenmesi konusunda da fizibilite çalışmalarına başlandığı bildirildi.
Ulaştırma Bakanlığı ile Bayındırlık ve İskan Bakanlığı yetkilileri arasında yapılan ortak bir çalışma sonucunda 3. Boğaziçi köprüsü yerine yapımı gündemde bulunan tüp geçit projesine ağırlık verilecek. Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Demiryolları Limanlar ve Havalimanları (DLH) Genel Müdürlüğü’nce “Marmaray” banliyö sistemlerini de içine kapsayan projenin bir parçası olan 1.3 kilometre uzunluğundaki “tüp geçit” raylı sistem ve karayolu geçişine uygun olarak yeniden projelendirecek.
ÖNCELİK DENİZALTI ULAŞIMI
Alternatif ulaşım projeleri üzerinde çalışmalarını yürüten Ulaştırma Bakanlığı’nın ilgili birimleri İstanbul’un uzun vadeli ulaşım sorunun çözecek olan tüp geçit projesine raylı sistem hatlarının eklenmesi konusunda da fizibilite çalışmalarına başlandığı bildirildi.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’nün bu konudaki çalışmaları sonucunda hazırlanacak rapor, nihai karar için bakanlığa sunulacak. Projenin eknomik verimliliğinin olması halinde Boğaz tüp geçişinde ulaşım hizmeti karayolu ve raylı sistem ile birlikte bir bütün olarak yapılacak.
MARMARAY, 70 KİLOMETRELİK BİR GÜZERGAHI KAPSAYACAK
Önümüzdeki 5 yıl içinde hizmete alınması planlanan ve kısa adı “Marmaray” olan sistem, İstanbul’un mevcut banliyö hatları ile entegre edilerek yaklaşık 70 kilometrelik bir güzergahı içine alacak.
İlk aşamada karayolu olarak projelendirilen sistemle saatte 70 bin yolcu taşıma kapsitesine sahip olacak. Sisteme raylı sistemin de eklenmesi ile birlikte bu yolcu taşıma kapasitesi yüzde 50 oranında artış gösterecek.