DHA'nın haberine göre, Viyadük inşaatı sırasında 3 işçinin hayatını kaybettiği dev şantiyede köprü ve yol yapımı için yüzlerce kepçe ve hafriyat kamyonu hummalı bir çalışma yürütüyor. Kuzey Marmara Otoyolu’nun İstanbul’a giriş noktası olarak adlandırılabilecek Odayeri’ne uzanan yolda bulunan Sevgililer Ormanı da artık sevgililere değil inşaat kamyonlarına ev sahipliği yapıyor.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün adının Yavuz Sultan Selim olacağını ilan ettiği 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu inşaatında binlerce işçi ve inşaat aracı köprü ve yol yapım çalışmalarına son sürat devam ediyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın 30 Mart seçimlerinin ardından evinden ilk kez çıkarak helikopterle teftiş yaptığı bölgede köprü, bağlantı yolları ve viyadüklerin yapımı hız kazanmış durumda. Çalışmalar Sarıyer-Arnavutköy ilçesi hattında ilerlerken, Sarıyer- Garipçe ve Beykoz-Poyrazköy’de bulunan köprü ayakları da tamamlanmak üzere.
Hafriyat kamyonları tren vagonu gibi dizili
IC İÇTAŞ-ASTALDİ konsorsiyumu tarafından yap-işlet-devret modeliyle yapılan Kuzey Otoyolu projesinde yer alacak 65 viyadükün inşasına da başlandı. Sarıyer Garipçe sırtlarında bulunan viyadük ayakları ormanlık arazi içinde açılan dev şantiyede yükseliyor. Proje başlamadan önce nadiren kullanılan orman yollarında kamyonlar adeta tren vagonları gibi peş peşe hafriyat taşıyor. Öte yandan yol açma ve genişletme çalışmaları sebebiyle ağaç kesimine de devam ediliyor. Kesilen tomruklar yol kenarlarına tasnif ediliyor.
Sevgililer ormanı kamyonlar ormanına dönüştü
Köprünün ayağının bulunduğu Garipçe’den başlayan yol yapımı Demirciköy, Uskumruköy, Çiftalan bölgeleri ile Kilyos sapağında iş makinelerinin açtığı geniş alanlarla devam ediyor. 8 şeritli olması planlanan yolun bazı kesimlerinde orman içine giren cepler de dikkat çekiyor. Bazı ceplerin yolun genişliğini iki katına çıkardığı görülüyor. Kuzey Marmara Otoyolu’nun Avrupa kıtasındaki ilk çıkış noktası olan ve İstanbul’a giriş noktası olarak adlandırılabilecek Odayeri’ne uzanan yolda bulunan Sevgililer Ormanı da artık sevgililere değil inşaat kamyonlarına ev sahipliği yapıyor. İstanbul’un en sulak bölgelerinin üzerinde oluşan ve Belgrad Ormanı’nın devamı niteliğindeki ormanda kamyonlar hafriyat taşıyor. Eyüp ve Arnavutköy bölgesinde bulunan göl ve göletler taşınan hafriyatla dolduruluyor.
Kuzey Marmara otoyolunun bağlantı yolları, viyadükler, tüneller ve 3. Köprü dahil 115 km uzunluğunda olması planlanıyor. 2’si raylı sistem olmak üzere 10 şeritli yapılacak asma köprünün 59 metre genişliğinde ve 1408 metre uzunluğunda olacağı belirtildi. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin 29 Mayıs 2015’te bitirilmesi planlanıyor.