Türkiye'nin gündemine oturan Kuzey Marmara Otoyolu
Projesinin ihale ilanı hazırlandı. 7 veya 8 Mart 2011'de yayımlanması
öngörülen ilanın ardından şartname satışları başlayacak. Kuzey Marmara Otoyolu
Proje ihalesinde, 23 Ağustosakadar teklif
verilebilecek.
Projede yer alan İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü
köprüde, 2x4 karayolunun yanı sıra 2x1 demiryolu da bulunacak.
Demiryolu nedeniyle köprünün iki katlı mı yoksa daha geniş mi inşa edileceği
hususunda karara varamayan Ulaştırma Bakanlığı, bu konuyu teklif verecek
firmaların görüşlerini de alarak netleştirecek.
Öte yandan Marmara Bölgesi'nin trafiğinde kısa sürede önemli role sahip
olacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi ihalesini kazanacak girişime, Karayolları
Genel Müdürlüğünün de yüzde 10 ortak olması görüşü üzerinde çalışan Ulaştırma
Bakanlığı, yaklaşık 6.5 milyar dolarlık projede, bu miktarda hisse için gereken
kaynağın temini ve ''borca da ortak olunacağı'' hususlarını da göz önüne alarak
bu fikirden vazgeçti. Buna göre, projenin yapımı ve işletiminde Karayolları
Genel Müdürlüğünün herhangi bir hissesi bulunmayacak, proje YİD modeliyle inşa
edilecek ve işletilecek.
YİD ihale sözleşmelerinin YPK onayına sunulmasını ortadan kaldıran maddenin
yer aldığı ''Torba Yasa'' yürürlüğe girdiği için projenin ihale sözleşmesi
doğrudan Ulaştırma Bakanlığınca onaylanacak. Ulaştırma Bakanlığı böylece, daha
önce 30 ay boyunca YPK onayı beklediği İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş
Projesi'nin aksine Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde kısa sürede ilk kazmayı
vurabilecek.
Güzergahı, ''Garipçe ve Poyrazköy'' olarak açıklanan Kuzey Marmara Otoyolu
(3. Boğaz Köprüsü dahil) Projesinin uzunluğunun 414 kilometreyi bulması
öngörülüyor.