Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı’na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün, bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacağını anlatan Arslan, yatırım maliyeti 3 milyar dolar olan 148 kilometre uzunluğundaki Odayeri-Paşaköy kesimi üzerindeki köprünün, gidiş ve geliş istikametlerinde 4’er karayolu şeridi ile ortada 2 demiryolu şeridi olmak üzere toplam 10 şeride sahip olacağını bildirdi.
Raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle de köprünün dünyada ilk olacağını vurgulayan Arslan, “Genişliği 59 metre, kule yüksekliği 322 metre olan köprü, bu konuda da bir rekor kırarken, açıklığı 1408 metre olmak üzere toplam boyu 2 bin 164 metre ve bu özelliğiyle de ‘üzerinde raylı sistem bulunan dünyanın en uzun asma köprüsü’ unvanına sahip” diye konuştu.
Trafik hafifleyecek
Yeni köprüyle İstanbul’daki transit trafik yükünün hafifletilmesi, trafikten kaynaklanan hava kirliliği ve çevre sorunlarının ortadan kaldırılmasının öngörüldüğünü kaydeden Arslan, 2018 sonunda tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar ile Kuzey Marmara Otoyolu’nun tamamının hizmete açılacağını bildirdi.
Arslan, İstanbulluların heyecanla beklediği, iki yakayı birbirine üçüncü kez bağlayacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş ücretinin 3 dolar otomobil eşdeğer olacağını belirterek, “Ücretlere KDV dahil değildir. 3 dolar artı KDV, tek yön için belirlenen fiyattır” dedi.