Maxit Türkiye Genel Müdürü Cem Baki Sinal, dünya genelinde 5 bin çalışanı ve 2.2 milyar Avro'luk cirosuyla yapı kimyasallarında söz sahibi grubun Türkiye'deki üretimini arttıracağını bildirdi.
Türkiye'de ürün çeşidi bakımından yelpazesi en geniş grup olduklarını anlatırken buna karşılık Maxit'in adının 3 kez değişmesi nedeniyle pek de bilinmediğini söyleyen Sinal, ''Birleşmeler nedeniyle isim değişti. Son olarak Maxit Group, dünyanın 3. büyük çimento üreticisi olan bir HeidelbergCement kuruluşu. 1986'dan günümüze, Türkiye inşaat sektörüne öncü ürünler ve hizmetler sunan Optiroc ve Deitermann, Ekim 2003'te Maxit Türkiye çatısı altında, tüm grup şirketlerinde olduğu gibi birleşmiştir'' dedi.
4 bine yakın ürün çeşidi olan grup, Avrupa, Asya ve Amerika'ya yayılan üretim ağını her ülkenin iklim koşullarına uygun ürünlerle sürdürüyor. Genel Müdür Sinal, soruları yanıtlarken 2007'de muhtemelen Anadolu'da yeni bir üretim tesisi planladıklarını belirtti. Şu anda 90 kişiyi istihdam eden Maxit'in araştırma-geliştirmeye yüzde 2.7 ile 3.2 arasında ciddi bir kaynak ayırdığını anlatan Sinal, ''Rusya'ya, Bulgaristan'a Türkiye'den ihracat var. Rusya'ya giden ürünleri burada geliştiriyoruz'' diye konuştu.
Yalıtıma dikkat!
Yapı kimyasallarında ilk 3'te dış cephede ilk 2'de olduklarını kaydeden Sinal'ın verdiği bilgiye Maxit, Türkiye'den 28-30 Avro arasında ciro elde ediyor. Türkiye'ye limanlar, viyadüklerde kullanılabilecek ve dışarıdan enerji vererek yapıda bozulmayı da engelleyen teknolojiler getirdiklerini kaydeden Sinal, ayrıca binalar için içeriden ve dışarıdan nem almayan, insan derisine benzeyen ürünleri bulunduğunu da dile getirdi.
Konut ihtiyacının büyük olduğunu ve buna paralel sektörün yeniden canlılık yakalayacağını söyleyen Sinal, son durgunlukta 2 gün içinde yapılan sevkıyatın artık 10 güne yayılabildiğini ifade etti.
Genel Müdür Cem Baki Sinal, herkesi yalıtım konusunda dikkatli olmaya çağırdı. Büyük ve markalarını projelerde kullanan inşaat şirketleri ile kamu adına iş yaptıran TOKİ, KİPTAŞ gibi kurumların bu konuda piyasa yapıcı olduğunu, standartları yükselttiğini anlatan Sinal, ''Ancak markası olmayan kimi işlerde yalıtım standardına uygun yapılmayabiliyor. Bu arada piyasada, işçiliği, boyası, kaplamasıyla metrekaresi ortalama 25 YTL'ye mal olan yalıtımı çok daha ucuza yapan da çıkabiliyor. Ancak bina 1-2 yıl sonra yine aynı sorunlarla karşı karşıya kalıyor'' diye konuştu. Sinal, ısı yalıtımı maliyetinin tasarrufla beraber en geç 2 yılda döndüğünü de ifade etti.