İstanbul Boğazı'nın iki yakasını metro ve karayolunun yer aldığı bir tüp geçit ile bağlayacak olan '3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli' projesinin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) süreci mayısta başlamıştı.
İki katı lastik tekerlekli araçlar, bir katı metro geçişi için ayrılacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile ilgili bilgi veren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Lütfi Elvan, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin bugünlerde ihaleye çıkacağını söyledi.
İncirli-Söğütlüçeşme arası 40 dakika
Tünelin İncirli-Söğütlüçeşme arasında 31 kilometre uzunluğundaki hızlı metro kesiminde 14 istasyon bulunacak. Günde 1,5 milyon, saatte ise tek yönde 75 bin yolcu kapasitesi bulunan metro bölümü, 9 raylı sistemle entegre olacak. Raylı sistemleri, günlük 6,5 milyon yolcu kullanacak. İncirli-Söğütlüçeşme yolculuğu 40 dakikada gerçekleştirilecek.
120 bin araç kapasitesi
Projenin TEM Otoyolu Hasdal Kavşağı-Ümraniye Çamlık Kavşağı arasını kapsayacak karayolu kesiminde toplam uzunluk 16 bin 150 metre, 3 katlı tünel bölümü ise 6 bin 500 metre olacak. Hasdal-Çamlık kavşağı arasındaki seyahatin 14 dakikada gerçekleştirilmesi planlanırken karayolu kesimi günde 120 bin araç kapasitesinde olacak.
Beş yılda tamamlanacak
Proje delme tünel olarak inşa edilecek. Projenin inşaatı aşamasında ihtiyaç duyulacak yapı malzemesi dışarıdan hazır satın alınacak. Proje test süreleri dahil 5 yılda tamamlanacak. Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek projenin inşaatında 2 bin 800 işletme aşamasında ise 800 personel istihdam edilecek.