3. Havalimanının Temeli Atılıyor



Dünya Gazetesi'nden Meltem Gündüz'ün haberine göre, Hizmete girdiğinde 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın 5'incü büyük havalimanı olması planlanan 3. havalimanının inşaatı başlıyor. DHMİ VE İGA arasında yapılan anlaşmayla yer temini sağlanırken, inşaatın temelinin bir ay içinde atılması planlanıyor. Toplamda 26 milyar 142 milyon euroya mal olacak havalimanı birbirinden bağımsız altı piste sahip olacak ve inşaatı üç etaptan oluşacak. Birinci etabın en geç 42 ay içinde hizmeye girmesi bekleniyor. Bu etapta iki adet bağımsız paralel pist, bir adet cross pist, üç adet paralel taksirut, yüksek hız ve bağlantı taksirutları, apron, terminal binası, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri, diğer hizmet binaları ile sistemler yapılacak. İkinci etapta Akpınar yerleşimi tarafına bir adet bağımsız pist, bir adet taksirut ve üçüncü etapta da Tayakadın-Yeniköy tarafına bir adet bağımsız pist, bir adet paralel taksirut, mevcut yerleşkenin güneyine bir adet cross pist, bir adet paralel taksirut inşa edilecek.

Airbus A380 kullanılabilecek

İlk etap yatırımların başlamasıyla, inşaat dönemi sürecince ortalama 80 bin kişiye ek istihdam imkanı sağlanacak. Havalimanının hizmete girmesiyle birlikte de yıllık ortalama 120 bin kişiye iş imkanı doğacak. Havalimanı dünyanın en büyük uçağı A380'e uygun olacak. Öngörülen 77 kilometrekarelik alanıyla Dammam Kral Fahd ve üç  ABD havalimanından sonra dünyanın beşinci büyük havalimanı olacak. Havalimanı 2017'de açılacak.

5. büyük havalimanı olacak

Havaalanı,İstanbul'un Avrupa yakasında Yeniköy ve Akpınar yerleşimleri arasında Karadeniz sahil şeridinde yer alan yaklaşık 76.5 milyon metrekare büyüklüğündeki alana kurulacak. Bu alan bölgenin ekolojik dengesi, rüzgar verileri ve doğal/yapay mania durum tespitleri yapılarak belirlendi. Havalimanı-şehir bağlantısını sağlayacak ulaşım modları (karayolu ulaşımı ve raylı ulaşım) havalimanı projesiyle eş zamanlı yürütülecek.

Yolcu garantisi verildi

İhale şartnamesine göre garanti,yolcu başına dış hat giden yolcu için 20 euro, dış hattan gelip dış hatta giden transit yolcu için 5 euro ve iç hattan gelip dış hata giden transit yolcu için 3 euro servis ücreti üzerinden hesaplanacak. Garanti verilen dış hat giden ve transit yolcu gelirlerinin belirlenen yıllık sabit miktarın altında olması durumunda aradaki fark işletmeciye ödenecek. Ancak gelirin bu miktarın üzerine çıkması durumunda fark DHMİ'ye aktarılacak.