Dünya Gazetesi'nin haberine göre, Uludağ Üniversitesi bilimsel araştırma projesi kapsamında düzenlenen programa konuşmacı olarak katılan AKFEN Holding ve TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, yapımı ve yeri tartışmalara sebep olan İstanbul üçüncü havalimanının büyük tutulmasını eleştirdi.
Akın, “Biz Atatürk Havalimanı'na üçüncü bir pist yapılsın diye çok uğraştık. Projeler, maketler hazırlattık. Bu da mümkündü, Türk Hava Yolları da öyle istiyordu. Türk Havayolları ile birlikte bir hayli emek sarf ettik. Atatürk Havalimanı'nın kapasitesini 100-120 milyon yolcuya çıkarmayı planlıyorduk. İstanbul'a üçüncü bir havalimanı lazım ama ben olsaydım yapılacak havalimanının bu kadar büyük tutmazdım. Yani daha yapılabilir tutardım, daha basit, Atatürk Havalimanı da kapasite fazlasını buraya alırdım ve zamanla burayı büyütürdüm. Bir kere değil de, yavaş yavaş büyütürdüm. Ama daha kolay, daha yapılabilir ve daha ulaşılabilir bir hedef olurdu, diye düşünüyordum. Yani 10 milyar euroluk bir ihaleye çıkarsanız ihaleye giren firma sayısı azalıyor, bir kere rekabeti sınırlıyorsunuz. İki üç tane firma kalıyor, bunların arasında oluyor. Bunlar eleştiri değil, olup bittiği için anlatıyorum.” dedi.
"Marmara'nın bir master planı yok"
"Bursa'nın havaalanı konusunda ki şansızlığına" yönelik soruya karşılık TAV Havalimanları Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, şöyle karşılık verdi: “Bursa lokasyon olarak hem çok şanslı, hem de şansız bir lokasyonda. Bursa aslında Türkiye'nin en büyük hatası olan master plansızlığın en güzel örneklerinden ve en güzel kurban olan illerden bir tanesi. Marmara Denizini ve Marmara denizinin etrafında ki sanayi şehirleri Bursa, Kocaeli hatta Adapazarı gibi ve bu bölgede yaşayan insanların Gayri safi mili hasılanın eğer yüzde 50’sini de ürettiğini düşünürsek ve fert başına düşen milli gelirinde Türkiye ortalamasının çok üzerinde olduğunu düşünürsek buraya özel bir master planının yapılması hiç kaçınılmaz. Bu nasıl düşünülmüyor, nasıl yapılmıyor anlamak mümkün değil. Bu bölgenin tamamen birbiri ile koordinasyonu yani Bursasız İstanbul, İstanbulsuz bir Bursa düşünülemez. Bursa ile İstanbul bu kadar yakınken birbirine arada bir deniz var. Sadece bir İDO gidip geliyor, işte BUDO koydu, aslında bu kadar basite olmamalı, çok daha gelişmiş bir trafik olmalı. Çok daha kolay olmalı gidip gelmeler. Helikopterler havada uçmalı, denizden gitmek çok daha kolay olmalı. Ben Bursa ile İstanbul arasında ki bu koordinasyonsuzluğu hiç anlamıyorum. Hele Yalova var arada, onun getirdiği bir ekonomik potansiyel var. Şimdi İzmit geçişi yapılıyor, İzmit geçişinin bu bölgeye getireceği korkunç bir avantaj var. Eğer bu avantajdan da elde edemezse ve bunu da kullanamazsa Bursa, yapacak bir şey yok.”
Bursa'da Gemlik bölgesinin havalimanı için çok daha ideal olmasına rağmen Yenişehir'e yapılmasının çok yanlış olduğunu bildiren Hamdi Akın, "Yani anlamsız, şimdi bunu kime ne anlatacaksınız, konuşmaya bile gerek yok ama ben olsam bu havzada Atatürk Havalimanıyla koordineli çalışabilecek bir havalimanını Marmara çanağında yapılması çok doğru olurdu. O zaman Bursa’da farklı çalışırdı, Yalova farklı olurdu, şimdi İzmit geçişi açıldığında çok dahi iyi olur." şeklinde konuştu.