3 bin Kilometre Daha Duble Yol Yapılacak

Hükümetin acil eylem planları içerisinde ilk sıralarda yer alan duble yol projeleri kapsamında 2008 yılında 3 bin kilometre yol yapılacak. Türkiye'de öncelikli bölgelere göre sınıflandırma yapan Ulaştırma Bakanlığı'nın duble yol hedefi ise 15 bin kilometre olarak belirlenmişti. Duble yol çalışmalarını hızlandıran hükümet, bu çerçevede başta valilikler olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarının makine parklarının da kullanılması talimatını verdi.

2003 yılında yapımına hız verilerek başlanılan duble yol projesinde 2004 ve 2005 yıllarında bölünmüş yol yapım çalışmalarında ağırlıklı olarak öncelikli yollarda çalışma yapılarak bölgesel ve uluslararası yollar projeye alındı. Toplamda 6 bin 750 kilometre bölünmüş yolda çalışma yapılırken, bunun 5 bin 115 kilometresi asfalt seviyesinde bitirilerek trafiğe açıldı. Duble yolun 805 kilometresi üstyapı, 830 kilometresi ise toprak tesviye seviyesinde tamamlandı. Böylece geçmiş dönemde yapılan bölünmüş devlet yolu, bölünmüş il yolu ve bin 775 kilometre uzunluğundaki otoyollarla birlikte bölünmüş yol uzunluğu toplam 11 bin 199 kilometreye ulaştı. Eski İpek Yolu olan Şanlıurfa-Mardin-Cizre ve Habur Sınır Kapısı'na kadar uzanan yaklaşık 400 kilometrelik uluslararası duble yol çalışmaları ise diğer öncelikli yerler arasında bulunuyor. Şimdilik 110 kilometre olan Şanlıurfa-Viranşehir karayolunun 71 kilometresinin yapımı için dozer yolu kazılmaya başlandı. Çalışmaları yerinde inceleyen Şanlıurfa Valisi Yusuf Yavaşcan, bu yıl hükümetin acil eylem planları içerisinde bulunan 3 bin kilometrelik duble Şanlıurfa-Viranşehir karayolunun önemli yer teşkil ettiğini söyledi.