Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin Alsancak ile Cumaovası
arasındaki 22 kilometrelik bölümünde başlayacak olan test seferleri nedeniyle
bugün hatta 25 bin volt yüksek gerilim uygulanacak
Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin Alsancak ile Cumaovası arasındaki 22
kilometrelik bölümünde test seferlerinin bugün başlayacak olması nedeniyle basın
toplantısı düzenleyen TCDD Bölge Müdürü Sebahattin Eriş bugün
sabah saat 09.00 itibariyle 22 kilometrelik hatta 25 bin volt yüksek gerilim
uygulayacaklarını söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte hayata
geçirdikleri Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin Marmaray'dan sonra
Türkiye'nin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olduğunu hatırlatan
Eriş; tüm vatandaşları dikkatli olmaya davet etti. 2004 yılından bu yana
sürdürülen inşaat çalışmaları nedeniyle 6 yıldır hatta elektrik verilmediğini
belirten Eriş, başta vatandaşlar olmak üzere kablo hırsızlığı yapan kişileri de
uyarmayı ihmal etmedi. Bugüne kadar hat üzerinde kablo çalarken 11 kişinin
yüksek gerilime kapılarak hayatını kaybettiğini, 22'nin üzerinde vatandaşın da
hırsızlık yaparken suçüstü yakalanıp tutuklanarak cezaevine girdiğini hatırlatan
Eriş, vatandaşların bu konuda duyarlı olmasını istedi. Eriş, "Elektrikli tren
havai hatlarının altında gezinmek, direklere ve yere düşen tellere dokunmak
kesinlikle can emniyeti açısından tehlikelidir" diye konuştu.
El ilanı dağıtıldı
Hattın geçtiği bölgedeki vatandaşları bilgilendirmek amacıyla 10 bin
adet el ilanı bastırıp dağıttıklarını hat boyunca yer alan ihata
duvarlarına uyarıcı ve bilgilendirici levhalar astıklarını belirten Eriş 22
kilometrelik hat üzerinde en tehlikeli olan yerin de Şirinyer tüneline giriş ve
çıkış rampalarının bulunduğu bölgeler olduğunu söyledi. Buralarda hattın yürüyüş
yolunun altında kalması nedeniyle vatandaşların çengel atabileceğini ya da küçük
bir çocuğun idrarını yaparken idrarın hatta değmesi nedeniyle yüksek gerilimin
atlama yapabileceğini belirten Eriş, "Bu nedenle herhangi bir sıkıntı yaşamamak
adına çok kısa bir süre içinde buralara plastik ses perdeleri koydurduk.
Muhtarlarımızın bu konuda duyarlı olmasını ve bu perdelerin çalınmasına karşı
tedbir almalarını istiyoruz" dedi.
Basın toplantısına katılan muhtarlar ise vatandaşı bilgilendirmek için
üzerinde hoparlör bulunan araçların bölgede duyuru yapmasını, 80 kilometrelik
hat üzerindeki yaya alt ve üst geçitlerinin sayısının artırılmasını ve
vatandaşın mağduriyetinin giderilmesini istedi.
ABS fren sistemi yok
Saatte 100 kilometre hızlı giden bir trenin ancak yaptığı hızın 500 metrede
ancak durabildiğini belirten Eriş, "Vatandaş trenlerde arabalarda olduğu gibi
ABS Fren sistemi olduğunu, frene basınca hemen duracağını sanıyor. Bu çok büyük
bir yanılgı, böyle bir şey yok" diye konuştu.