25 Bin Voltluk Tehlike



Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin Alsancak ile Cumaovası arasındaki 22 kilometrelik bölümünde başlayacak olan test seferleri nedeniyle bugün hatta 25 bin volt yüksek gerilim uygulanacak

Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin Alsancak ile Cumaovası arasındaki 22 kilometrelik bölümünde test seferlerinin bugün başlayacak olması nedeniyle basın toplantısı düzenleyen TCDD Bölge Müdürü Sebahattin Eriş bugün sabah saat 09.00 itibariyle 22 kilometrelik hatta 25 bin volt yüksek gerilim uygulayacaklarını söyledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte hayata geçirdikleri Aliağa-Menderes Hızlı Tren Projesi'nin Marmaray'dan sonra Türkiye'nin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olduğunu hatırlatan Eriş; tüm vatandaşları dikkatli olmaya davet etti. 2004 yılından bu yana sürdürülen inşaat çalışmaları nedeniyle 6 yıldır hatta elektrik verilmediğini belirten Eriş, başta vatandaşlar olmak üzere kablo hırsızlığı yapan kişileri de uyarmayı ihmal etmedi. Bugüne kadar hat üzerinde kablo çalarken 11 kişinin yüksek gerilime kapılarak hayatını kaybettiğini, 22'nin üzerinde vatandaşın da hırsızlık yaparken suçüstü yakalanıp tutuklanarak cezaevine girdiğini hatırlatan Eriş, vatandaşların bu konuda duyarlı olmasını istedi. Eriş, "Elektrikli tren havai hatlarının altında gezinmek, direklere ve yere düşen tellere dokunmak kesinlikle can emniyeti açısından tehlikelidir" diye konuştu.

El ilanı dağıtıldı

Hattın geçtiği bölgedeki vatandaşları bilgilendirmek amacıyla 10 bin adet el ilanı bastırıp dağıttıklarını hat boyunca yer alan ihata duvarlarına uyarıcı ve bilgilendirici levhalar astıklarını belirten Eriş 22 kilometrelik hat üzerinde en tehlikeli olan yerin de Şirinyer tüneline giriş ve çıkış rampalarının bulunduğu bölgeler olduğunu söyledi. Buralarda hattın yürüyüş yolunun altında kalması nedeniyle vatandaşların çengel atabileceğini ya da küçük bir çocuğun idrarını yaparken idrarın hatta değmesi nedeniyle yüksek gerilimin atlama yapabileceğini belirten Eriş, "Bu nedenle herhangi bir sıkıntı yaşamamak adına çok kısa bir süre içinde buralara plastik ses perdeleri koydurduk. Muhtarlarımızın bu konuda duyarlı olmasını ve bu perdelerin çalınmasına karşı tedbir almalarını istiyoruz" dedi.

Basın toplantısına katılan muhtarlar ise vatandaşı bilgilendirmek için üzerinde hoparlör bulunan araçların bölgede duyuru yapmasını, 80 kilometrelik hat üzerindeki yaya alt ve üst geçitlerinin sayısının artırılmasını ve vatandaşın mağduriyetinin giderilmesini istedi.

ABS fren sistemi yok

Saatte 100 kilometre hızlı giden bir trenin ancak yaptığı hızın 500 metrede ancak durabildiğini belirten Eriş, "Vatandaş trenlerde arabalarda olduğu gibi ABS Fren sistemi olduğunu, frene basınca hemen duracağını sanıyor. Bu çok büyük bir yanılgı, böyle bir şey yok" diye konuştu.