Ankara çevreyolu trafiğini rahatlatmak hedefiyle planlanan 39 kilometrelik Yenikent-Temelli Yolu'nda fatura katlandı. Taahhüt ettiği paraya ve tahhüt ettiği sürede projeyi bitiremeyen müteahhidin imdadına, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yetişti. Kimseye duyurulmadan yapılan “ikmal” ihalesiyle müteahhide yüzlerce milyon verildi.
Sözcü’den Yusuf Demir’in haberine göre; “Yenikent-Temelli Yolu (Enerji İletim Hatları Deplase İşleri Dahil) KM 0+000 – 39+699,79 Kesiminin Yapım” ihalesi 4 yıl önce yapıldı.
Projenin 4 yıl önce yapılan ilk ihalesi rekabete imkan sağlayan “Belli İstekliler Arasında” usulüyle ön yeterlilik alan tüm firmaların katılımına açık yapıldı. 320 milyon lira yaklaşık maliyet belirlenen projenin ihalesine 27 firma katıldı. Yaşanan sıkı rekabet sonunda proje 249 milyon liraya ihale edildi.
6 Nisan'da imzalanan sözleşmeye göre inşaatın 24.04.2017 günü başlaması, 1100 gün sürmesi ve 05.08.2021 tarihinde tamamlanması öngörüldü.
Bakan, bitmeyen yolu açtı
Yol, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katıldığı törenle 14 Ocak 2021’de hizmete açıldı. Hazırlanan panolarda ve haberlerde “Temelli-Yeniköy Yolu Açılış Töreni” yazıyordu ama Bakan, konuşmasında yolun 29 kilometrelik kısmını açtıklarını söyledi. 10 kilometresi eksikti.
Sürpriz “ikmal” ihalesi
Açılışı yapılan ancak bitmeyen proje için 15 Mart'ta, yasanın önceden öngörülemeyen olağanüstü durumlar için öngördüğü “21/b” usulüyle gizli kapaklı bir “ikmal” ihalesi yapıldığı ortaya çıktı.
İhalenin adı aynıydı: “Yenikent-Temelli Yolu (Enerji İletim Hatları Deplase İşleri Dahil) KM 0+000 – 39+699,79 Kesiminin İkmal Yapım İşi”. Sadece “ikmal” (tamamlama) kelimesi eklenmişti.
İhaleye özel olarak 6 firma davet edildi. İhale, projeyi 2017 yılında alan ancak taahhüt ettiği rakama ve zamanında bitiremeyen firmaya verildi. Yani aynı iş için aynı müteahhide 299 milyon 234 bin lira daha aktarıldı.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.