İş dünyasından isimlerin yer aldığı seçici kurul ve araştırma şirketi AC Nielsen’in ölçümleriyle belirlenen süper markalar, marka tanınırlığı kriterleri kapsamında değerlendirildi. Süper marka seçiminde şirketin teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırımlar, marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyması ve vergi sıralamasındaki yeri büyük önem taşıyor.
Seba GacemerSinpaş GYO Genel Müdürü Seba Gacemer, ödül başarısı ile ilgili şunları söyledi:
“Sinpaş ailesi olarak 40. yılımızda süper marka seçilerek bu anlamlı ödüle layık görülmekten dolayı büyük mutluluk duyduk. Sektörde uzmanlığımızla markamıza değer katan başarılı işler yaptık, temalı yaşam projelerine odaklanarak var olduğumuz bölgelere değer kattık. Sektörde kalite çıtasını zirveye taşıdık. 40 yıllık tecrübemizin getirdiği güvenle önümüzdeki dönemde marka değerimize katkıda bulunacak yeni başarılara imza atacağız”.
Süper markalar nasıl belirleniyor?
Marka yönetimi ve pazarlaması konusunda uluslararası bağımsız bir otorite olan Superbrands, marka yönetimi konusunda üstün başarı gösteren firmaların dünya çapında seçimini ve tanınmasını sağlıyor. Dünya’da 88 ülkede düzenlenen ve Türkiye’de de iki yılda bir gerçekleştirilen değerlendirmenin Türkiye ayağında ilk etapta bin 23 marka belirlendi. Bu sayı, hepsi konusunda uzman olan Seçici Kurul tarafından 300’e indirildi. Nielsen bu 300 marka için İstanbul, Ankara ve İzmir’de bin 677 kişi ile yüz yüze görüşerek, tüketici değerlendirmesi yaptı. Tüketici değerlendirmeleri sonucunda 134 marka, Türkiye 2014 Süpermarkaları olmaya hak kazandı.