İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2011’de
hizmete girecek Kadıköy-Kartal Metrosu için 120 tane metro
aracı alıyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Kadıköy-Kartal Metrosu için
120 adet metro vagonu alınması için 139 milyon euro dış kredi kullanılmasına
onay verdi. Belediye Meclisi, ayrıca İstanbul genelinde devam eden ulaşım ve
kültür-sanat yatırımlarının devam etmesi için de iç kredi kullanmasını karara
bağladı.
Kabul edilen raporda, “2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilen İstanbul’da tarihi
mekanların restorasyonu, kültürel ve sosyal aktivitelerin sürdürülmesi, altyapı
yatırımların tamamlanabilmesi ve 2009 yılı içinde mevcut yatırımların
aksatılmadan devam ettirilerek zamanında halka sunulması için yeni gelir
kaynaklarına ihtiyaç duyulduğu” kaydedildi.
Metro kazısında dünya rekoru hızı…
16 istasyondan oluşan Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın kazı çalışmaları
tamamlanmak üzere. Hatta her gün 150 metreye varan kazı çalışması yapılarak bir
dünya rekoruna imza atılıyor. Kadıköy-Kartal arasında başlatılan metro, Başkan
Topbaş’ın talimatıyla Kaynarca’ya kadar 4.5 kilometre daha uzatıldı. 3 istasyon
daha eklenen projede Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 kilometre oldu. Metronun
Sabiha Gökçen Havaalanı’na uzatılması için proje çalışmaları da devam
ediyor.
Kaynarca-Kadıköy arası 35 dakikaya inecek
Metro hattı tamamlandığında İstanbullular Pendik Kaynarca’dan Kadıköy’e 35
dakikada gidebilecek. Marmaray hizmete girdiğinde ise, Kaynarca’dan metroyla
yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalı’ya kadar
gidebilecek. İsterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer Hacıosman’a veya
Havalimanına gidebilecek. Metro hattı Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nda Marmaray ve
Banliyö Hattı ile Kozyatağı İstasyonu’nda Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile
Kaynarca İstasyonu’nda Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı ile
entegre olacak.
Marmaray’ın da devreye girmesinin ardından Kartal’dan Sarıyer’e ve Atatürk
Havalimanı’na 79 dakikada, Taksim’e 57 dakikada, Yenikapı’ya 49 dakikada,
Otogar’a ise 60 dakikada gidilebilecek. Kadıköy-Kartal Metrosu’nda saatte tek
yönde 70 bin, günde ise 1 milyon yolcu hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde
taşınacak. Toplam maliyeti 1 milyar 340 milyon dolar olan Kadıköy-Kartal
Metrosu’nun 2011’e yetiştirilmesi için yerin 35-40 metre altında 24 saat
esasıyla hummalı bir çalışma sürüyor. Hattın inşaatlarında binlerce işçi, mimar
ve mühendis çalışıyor.