2011’de Açılacak Kadıköy-Kartal Metrosu’nun Vagonları Alınıyor



İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2011’de hizmete girecek Kadıköy-Kartal Metrosu için 120 tane metro aracı alıyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Kadıköy-Kartal Metrosu için 120 adet metro vagonu alınması için 139 milyon euro dış kredi kullanılmasına onay verdi. Belediye Meclisi, ayrıca İstanbul genelinde devam eden ulaşım ve kültür-sanat yatırımlarının devam etmesi için de iç kredi kullanmasını karara bağladı.

Kabul edilen raporda, “2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilen İstanbul’da tarihi mekanların restorasyonu, kültürel ve sosyal aktivitelerin sürdürülmesi, altyapı yatırımların tamamlanabilmesi ve 2009 yılı içinde mevcut yatırımların aksatılmadan devam ettirilerek zamanında halka sunulması için yeni gelir kaynaklarına ihtiyaç duyulduğu” kaydedildi.

Metro kazısında dünya rekoru hızı…

16 istasyondan oluşan Kadıköy-Kartal Metro Hattı’nın kazı çalışmaları tamamlanmak üzere. Hatta her gün 150 metreye varan kazı çalışması yapılarak bir dünya rekoruna imza atılıyor. Kadıköy-Kartal arasında başlatılan metro, Başkan Topbaş’ın talimatıyla Kaynarca’ya kadar 4.5 kilometre daha uzatıldı. 3 istasyon daha eklenen projede Kadıköy- Kaynarca arası 26.5 kilometre oldu. Metronun Sabiha Gökçen Havaalanı’na uzatılması için proje çalışmaları da devam ediyor.

Kaynarca-Kadıköy arası 35 dakikaya inecek

Metro hattı tamamlandığında İstanbullular Pendik Kaynarca’dan Kadıköy’e 35 dakikada gidebilecek. Marmaray hizmete girdiğinde ise, Kaynarca’dan metroyla yola çıkan bir yolcu Ayrılıkçeşmesi’nde Marmara’ya geçerek Halkalı’ya kadar gidebilecek. İsterse Yenikapı’da inip metro ile Sarıyer Hacıosman’a veya Havalimanına gidebilecek. Metro hattı Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nda Marmaray ve Banliyö Hattı ile Kozyatağı İstasyonu’nda Dudullu-Bostancı Metro Hattı ile Kaynarca İstasyonu’nda Pendik-Sabiha Gökçen – Sultanbeyli Metro Hattı ile entegre olacak.

Marmaray’ın da devreye girmesinin ardından Kartal’dan Sarıyer’e ve Atatürk Havalimanı’na 79 dakikada, Taksim’e 57 dakikada, Yenikapı’ya 49 dakikada, Otogar’a ise 60 dakikada gidilebilecek. Kadıköy-Kartal Metrosu’nda saatte tek yönde 70 bin, günde ise 1 milyon yolcu hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde taşınacak. Toplam maliyeti 1 milyar 340 milyon dolar olan Kadıköy-Kartal Metrosu’nun 2011’e yetiştirilmesi için yerin 35-40 metre altında 24 saat esasıyla hummalı bir çalışma sürüyor. Hattın inşaatlarında binlerce işçi, mimar ve mühendis çalışıyor.