2011 Şubat Ciroları 2010 Şubat'ına Göre Yüzde 17 Arttı
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları
Derneği (AYD) ile Akademetre Research
tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Şubat
ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli yayınlanan veriler, 2011 Şubat
ayı ciro endeksinin 108 puanla 2010 Şubat ayı endeksine göre yüzde17’lik artış
yaşandığını gösterdi. Geçen ayla karşılaştırıldığında ise, Şubat ayı ciro
endeksinin 4 puan gerilediği görüldü.
6 kategoride de 2011 Şubat ayı 2010 Şubat ayına fark
attı
Geçen yılın Şubat ayına göre 2011 Şubat ayında giyim ve aksesuar
ciroları yüzde19, ayakkabı ve çanta kategorisi ciroları yüzde 23, hipermarket,
süpermarket ve şarküteri ciroları yüzde 9, AVM’lerdeki yiyecek-içecek
alanlarının ciroları yüzde 23, teknoloji market ve elektrikli eşyalar
cirolarında ise yüzde 22’lik bir artış yaşanmış oldu. Son olarak AVM
içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın Şubat ayına
göre yüzde 13’lük bir artış yaşanarak 108 puana ulaşmış oldu.
AVM ziyaretlerinde yüzde 4’lük artış
Geçen senenin Şubat ayıyla karşılaştırıldığında, bu ay ziyaretçi endeksinde
yüzde 4’lük artış olduğu görüldü. 2011 Ocak ayına göre ise; AVM ziyaretçi
endeksi yüzde 2’lik düşüşle 99’dan 97 puana geriledi.
AVM Endeksi Şubat ayı sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hakan
Kodal, “2011 Şubat ayı değerleri 2010 yılına göre hem cirolar hem de
ziyaretçiler açısından oldukça olumlu geçmiştir. Mart ayında yeni sezon
ürünlerine talebin artması ve Istanbul Shopping Fest özel indirimlerininde
etkileri ile ciroların ve ziyaretçi sayılarının çok daha artacağı inancındayız”
dedi.