2010’da Beklenenin Üzerinde Büyüyen Bosch Türkiye, 2011'de Çift Haneli Büyüme Hedefliyor
Bosch
Türkiye’nin satışları- grup içi satışlar da dahil olmak üzere bir
önceki yıla göre yüzde 24’lük artışla hedeflerin de üstüne çıkarak 1,7 milyar
Avro’ya ulaştı. Bosch Grubu’nun Türkiye pazarına yaptığı satışlar yüzde 25
artışla 793 milyon Avro olarak gerçekleşti. Yine bu dönemde Bosch, teknoloji ve
hizmet sağlayıcısı olarak 750 kişilik istihdam artışı ile toplam çalışan
sayısını 9,000 kişiye çıkardı. Bu rakam Bosch’un Avrupa ülkeleri içerisinde
Almanya hariç en geniş iş gücünü ifade etmektedir. Otomotiv iş kolundaki dizel
ve benzin sistemleri ile ev aletlerinde üretim faaliyetlerini genişletmek için
toplamda 112 milyon Avro yatırım yapıldı.
Bosch Türkiye’nin 2011 hedefleri…
9 Mayıs’ta yapılan basın toplantısında Bosch’un 2011 yılı hedeflerini
açıklayan Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü ve Bosch Grubu Türkiye
Temsilcisi Hermann Butz, “Bu yıl net satış rakamlarında
yaklaşık yüzde 15’lik büyümenin yanı sıra çalışan sayısını da 9 bin 600 kişiye
çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Butz ayrıca, Bosch’un 2011 yılında Türkiye’de
yapmayı planladığı toplam yatırım tutarının 120 milyon Avro’nun üzerinde
olacağını ve bu tutarın ağırlıklı olarak dizel ve benzin sistemleri ile ilgili
yeni teknolojiler için kullanılacağını söyledi.
Bununla birlikte Bosch, otomotiv teknolojileri, ev aletleri ve termoteknoloji
alanlarında Ar-Ge için yaklaşık 20 milyon Avro harcamayı planlayor. Türkiye’de
2011–2013 döneminde yaklaşık 400 milyon Avro yatırım yapılması planlanırken,
aynı dönemde Ar-Ge’de harcama hedefi ise 66 milyon Avro olarak belirlendi.
Ayrıca 2011–2013 döneminde Ar-Ge çalışan sayısı yaklaşık 300 kişiye ulaşacak.
Bosch Türkiye üretim tesisleri globalde takdir topluyor
Bosch Türkiye’nin, dünyadaki Bosch üretim tesisleri arasında çok önemli bir
yeri olduğunu belirten Butz, “Bosch Bursa Dizel fabrikamız, Bosch Global'de en
çok Common Rail Enjektörü üreten fabrika, hidrolik komponentler üreten Bosch
Bursa Rexroth fabrikamız ise Bosch Rexroth Global'de en büyük üretim alanına
sahip fabrika unvanını elinde bulunduruyor” dedi.
Bosch ‘gelecek odaklı’ çalışıyor
Konuşmasında Bosch’un Türkiye’deki yol gösterici prensiplerine değinen Butz,
sözlerine şöyle devam etti:
“Amacımız sürdürülebilir ilerleme anlayışıyla büyümeye devam etmek. Özellikle
Ar-Ge çalışmaları şirketlerimizi geleceğe taşıyacak önemli araçlardır. Ar-Ge’ye
yaptığımız yatırımlar ve istihdam rakamları Bosch’un uzun vadeli stratejisinin
ve Türkiye’nin Bosch dünyası için öneminin bir kanıtıdır. Bu bağlamda Türkiye’de
bulunan 3 üretim tesisimiz; Bursa’da bulunan Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş,
Manisa’da bulunan Bosch Termoteknik Sanayi ve Ticaret A.Ş. ve Çerkezköy’de
bulunan Bosch’un ev aletleri fabrikalarımız Ar-Ge merkezi olarak sertifikalarını
aldı.”
Türk çalışanlarımız yurtdışında da Bosch’un başarısına katkıda
bulunuyor
İnsan kaynaklarının kendileri için öneminin altını çizen Butz, “Türkiye artık
Bosch’un yurtdışındaki diğer birimlerine know-how transfer etmeye başladı. Bosch
Türkiye olarak, son 5 yılda 400’ün üzerinde çalışanımızın, mesleki eğitim,
küreselleşme ve know-how transferi olarak yurt dışında görev almasından gurur
duyuyoruz. Bu sayının önümüzdeki yıllarda katlanarak artması en büyük arzumuz.
Kapımız bizimle aynı vizyonu taşıyan gelecek odaklı, yenilikçi beyinlere her
zaman açık” şeklinde konuştu.
Türkiye’de karbon ayak izimizi düşürmeye devam ediyoruz
Bosch Türkiye 2009 ve 2010 yıllarında Türkiye’de bulunan üretim tesislerinde
hayata geçirdiği 100’ün üzerinde projeyle karbon emisyonunu 9 bin 500 ton
azalttı. Toplamda 1,7 milyon Avro tasarruf sağlayan projelerle doğaya 430 bin
ağacın sağladığı temiz havaya eşdeğer bir katkıda bulunuldu. Yenilikçilik
ruhunun her zaman Bosch’u harekete geçiren bir güç olduğunu söyleyen Butz, “Yeni
teknolojiler geliştirir ve bunların pazarlarda kabul görmesi için çalışırken,
her zaman sürdürülebilir çevre korumayı öncelikli hedef olarak belirleyip, bu
doğrultuda çalışmalarımızı yönlendirmekteyiz. Örnek vermek gerekirse; Bursa
fabrikalarımızda çevre dostu teknolojiye sahip, yakıt tüketimini yüzde 30’a
kadar azaltma olanağı veren dizel ve benzin enjektörleri üretimi gerçekleşmekte.
Ayrıca Manisa fabrikamızda yeni jenerasyon ısıtma teknolojisi ürünlerimiz,
konvansiyonel ürünlere göre gaz tüketimini yüzde 30 oranında azaltmaktadır”
dedi.
Sosyal sorumluluk projeleri
Geliştirdiği teknolojilerde ve ürünlerde sürdürülebilir sorumluluk bilincini
hedefleyen Bosch, farklı sosyal paydaşlarına yönelik sosyal sorumluluk projeleri
de yapıyor. 'Yaşam için teknoloji' adlı üniversitelerin mühendislik
öğrencilerine yönelik yarışma ile Bosch, çevre ve yenilikçilik alanında bilincin
yükseltilmesi ve yaratıcı fikirlerin ortaya çıkmasını hedefliyor. Yine aynı
çerçevede Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin güneş
enerjisi ve hidrojen yakıtlı araç projelerine sponsor olunmaktadır. Bunların
yanı sıra Bosch, 'Uluabat Gölü çevre koruma programı' çerçevesinde projeye
destek veriyor.