2009 Ulusal Kalite Büyük Ödülü Borusan Lojistik'in



Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve TÜSİAD tarafından bu yıl 17’incisi düzenlenen ‘Ulusal Kalite Ödülü’ töreninde, Ulusal Kalite Büyük Ödülü’nü Borusan Lojistik A.Ş. aldı. Ulusal Kalite Başarı Ödülü İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş'ye giderken, Mükemmellikte Süreklilik Ödülü’nü Eskişehir Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi kazandı. 

Ulusal Kalite Ödülleri’nin, Türkiye’nin en büyük ve itibarlı kalite etkinliği olduğunu belirten Kalite Ödülü Yürütme Kurulu Başkanı, Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, “Kalite Ödülleri, kurum, kuruluş ve işletmelerin yönetsel yeterlilikleri ile ürün ve hizmetlerini sunmada ulaştıkları kalite ve mükemmellik düzeyini ölçen, kalite kültürünün bir yaşam biçimi olarak yaygınlaşmasına önemli katkı sağlayan, mükemmelliği özendiren ve ödüllendiren süreçlerdir. Ülkemizde kalite kültürünün artması ve toplam kalite yönetim felsefesinin yaygınlaştırılmasında ulusal kalite ödülleri önemli rol oynamıştır. Bugün burada ödül törenini gerçekleştirdiğimiz “işletmeler” kategorisinde 2 kuruluşumuz ulusal kalite ödülü için başvurmuştur. EFQM Mükemmellik Modeli esas alınarak yapılan değerlendirme sonucunda bu kuruluşların her ikisi de finalist olma başarısını göstermiştir. Yine bu yıl bir kurumumuz “Mükemmellikte Süreklilik Ödülü” için başvuruda bulunmuştur. Kendilerini, ödül sürecinde finalist konuma ulaşmış olmalarından ve ülkemizde Toplam Kalite Yönetimi’nin bir yaşam biçimi olarak yaygınlaştırılmasındaki değerli katkılarından dolayı kutluyorum. Bu öncü rollerini gelecek yıllarda da devam ettirmelerini umuyor ve diliyorum. Diğer taraftan, yine bu yıl 11 kurum ve kuruluşumuz, Mükemmellikte Kararlılık ve 17 kurum ve kuruluşumuz da Mükemmellikte Yetkinlik Belgesi almaya hak kazanmıştır. Bu kurum ve kuruluşlarımızı da yürekten kutluyor, mükemmellik yolculuklarında başarılarının devamını diliyorum” dedi.

Ödül Süreci

Büyük Ölçekli İşletmeler Kategorileri’nde finale kalan 2 kuruluş saha ziyaretlerinde EFQM Mükemmellik Modeli kriterlerine göre değerlendirildiler. Ödüle hak kazanan kuruluş, akademisyenler ve toplam kalite yönetimi uygulayan kuruluşların üst düzey yöneticilerden oluşan ödül jürisi tarafından kararlaştırıldı.

KalDer

Merkezi İstanbul’da bulunan KalDer, Ankara, İzmir, Bursa ve Eskişehir’de kurduğu şubeler ile kalite bilincinin yurt çapında yayılmasına öncülük ediyor. 1998 yılında Ulusal Kalite Hareketini başlatan KalDer, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM)’ nın Ulusal İşbirliği Ortağı, 2006 yılından itibaren ise Amerika Kalite Derneği (ASQ) ile işbirliğini başlattı ve aynı zamanda Orta Doğu Kalite Organizasyonu’nun (MEQA) kurucu üyesi oldu. KalDer’in ana faaliyetleri arasında Ulusal Kalite Ödülü, kalite ve yönetim alanındaki eğitimleri, Kalite Kongresi ve Kamu Kalite Sempozyumu, Kıyaslama çalışmaları ve Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışması sayılabilir.