Sabancı rekabet için çimentoya 200 milyon dolar yatırım
yapacak
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet
Göçmen, yeni rekabet koşullarına uyum sağlamak ve karbon ekonomisinde
bir adım önde olmak için 5 yılda 200 milyon dolarlık yatırım
yapmayı planladıklarını açıkladı.
İşler iyiye
gidiyor
Dünyanın şu anda hiçbir zaman olmadığı kadar
belirsizlikler içinde olduğunu ve bu belirsizlik, dalgalanma ve volatilitenin
uzun süre devam edecek gibi göründüğünü belirten Göçmen, “İş performansımızın
bütün rakiplerimizden daha üstün olması lazım. Çevreye ve sürdürülebilirliğe
yatırım yapmalıyız. Geleceğin rekabet ortamında sürdürülebilirlik ve uyum
konuları ön plana çıkacaktır. Yarının rekabet ortamında ve karbon ekonomisinde
bir adım önde olmak için önümüzdeki 5 yılda 200 milyon dolarlık yatırım yapmayı
düşünüyoruz. Sadece uyum ve rekabet gücümüzü pekiştirmek için...” diye
konuştu.
Mehmet Göçmen, soruları yanıtlarken, bu sene Türkiye’nin batı
bölgelerinde işlerin daha iyiye gitmesini beklediklerini ve ilk 2 ayın bunu
doğruladığını vurguladı. 2010 yılında olumlu bir pazar yaşamayı öngördüklerini
belirten Göçmen, “İki pazarda da kötü sürpriz beklemiyoruz. Çünkü daha az
kırılgan dış pazarlarımız var” dedi.
1 milyar dolar
ciro
Cirodaki beklentilerinin bu yıl 1 milyar doların üzerinde
olduğunu dile getiren Göçmen, çimentoda iç pazar 40-45 milyon ton civarında
olacaksa bunun yüzde 20’sini satmayı düşündüklerini, Çimsa ve
Akçansa’nın toplamda 14 milyon tonun üzerinde çimento ve
klinker satışı yapmasını, bunun 8-9 milyon tonunu iç pazarda, geri kalanını da
dış pazarda satmayı öngördüklerini kaydetti.
Marmara ve Ege
küçüldü, diğer bölgeler büyüdü
Sabancı Holding Çimento Grup
Başkanı Mehmet Göçmen (ortada), Çimsa Genel Müdürü
Mehmet Hacıkamiloğlu ve Akçansa Genel Müdürü Hakan
Gürdal’ın katılımıyla bilgilendirme toplantısı düzenledi ve hedeflerini
açıkladı.
Mehmet Göçmen, Sabancı Çimento Grubu bünyesindeki Aksansa ve
Çimsa’nın toplam klinker üretim kapasitesinin 11.5 milyon ton, çimento üretim
kapasitesinin ise 15.4 milyon ton olduğunu, 2 şirketin Türkiye’nin çimento
talebinin yüzde 19’unu karşıladığını söyledi.
Çimentonun sermaye ve
karbon yoğun bir iş olduğunun altını çizen Göçmen, genellikle gelişmekte olan
ülkelerde tüketimi daha fazla olan ürün olan çimento pazarının geçen sene
gelişmiş pazarlarda büyük daralma yaşadığını, gelişmekte olan pazarların
büyümesiyle dünya genelinde çimento tüketiminin aşağı yukarı sabit kaldığını
kaydetti.
Türkiye’de pazarın Marmara ve Ege bölgelerinin küçüldüğünü,
Karadeniz, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz’in büyüdüğünü anlatan
Göçmen, “Bütün bunların ortalaması ise sıfır oldu. Çimento Türkiye’de genellikle
yüzde 55-60 oranında konut ağırlıklıdır. Geçen yıl konut biraz azaldı, yüzde
50’lere geriledi, altyapı ve enerji yatırımları daha fazla ön plana çıktı” diye
konuştu.