İş yaşamında değişen trendler ofis mobilyaları sektörünü
de hızlı bir büyüme trendi içine soktu. Büyüklüğü 1.5 milyar dolara ulaşan
sektörün en büyük üç oyuncusundan biri olan Tuna Grup da, bu
büyümeye paralel olarak iddialı hedefler ortaya koydu. Büyüme stratejileri
doğrultusunda mağazalaşmaya odaklanan Tuna, 2012 sonuna kadar mağaza sayısını
10'a çıkarmayı ve yüzde 15 büyümeyi hedefliyor. Tuna Ofis Yönetim Kurulu Başkan
Yardımcısı Nuri Tuna, Silivri-Kınalı'da bulunan ve 15 bin
metrekarelik alan üzerinde kurulan showroom'larının Türkiye'deki en büyük
mobilya mağazası olduğunu söyledi.
Nuri Tuna, "Hedef kitlemizin bize ulaşabileceği, kendimizi gösterebileceğimiz
stratejik noktalarda olmak istiyoruz. Bu yıl İstanbul'da Masko ve Modoko
mağazalarını hizmete açtık. Hedefimiz öncelikle Marmara Bölgesi, ağırlıkla da
İstanbul" dedi. Temelleri 1970 yılında atılan ev ve ofis mobilyası, ofis koltuğu
ve inşaat sektörlerinde faaliyet gösteren Tuna Grup, 41 yılı geride bıraktı.
Ofisin yanı sıra ev mobilyasına da yatırım yapan Tuna, bu alanda Tuna Ev markası
ile faaliyet gösteriyor. Amaçlarının pastayı büyütmek olduğunu söyleyen Nuri
Tuna, "Sektörün en büyük üç oyuncusundan biriyiz. Yeni mağazalarımızla
sektördeki yerimizi güçlendireceğiz" dedi.
Finansçıların gözdesi
Tuna Grup, bu yıl Avrupa'nın en önemli ofis koltuğu markalarından İsviçreli
Girsberger ile yaptığı ortaklığın 20'inci yılını kutluyor. İsviçreli
Girsberger'in dünyadaki tek yabancı ortağı olan Tuna ile Girsberger'in yüzde
50-50 ortaklıkla kurdukları Tuna Girsberger A.Ş.'nin uzmanlık alanı ofis
koltukları. Ortaklığın 20'inci yılı nedeniyle İsviçre'de düzenlenen basın
toplantısında konuşan Nuri Tuna, yılda ortalama 60 bin adet çalışma koltuğu
sattıklarını söyledi. Türkiye'de bankaların yüzde 80'inin kendilerinin ürettiği
ofis koltuklarını kullandığını kaydetti.
Reçetelere girdi
Tuna Girsberger'in ürettiği ofis koltukları doktor reçetesine girdi. Dünyada
birçok devlet adamı tarafından kullanılan ünlü Girsberger koltuklarını bel
rahatsızlığı çeken birçok siyasetçi ve işadamı doktor tavsiyesiyle kullanmaya
başladı. Son olarak geçtiğimiz aylarda Türkiye'de tedavi olan Irak Cumhurbaşkanı
Yardımcısı Tarık Haşimi de bel ameliyatı olduktan sonra doktorunun önerisiyle
firmanın 'Zampona' modeli ofis koltuğunu satın aldı.
40 bin TL'ye lüks ofis
"Eskiden mobilyada en ucuzu neyse o alınırdı. Şimdi fonksiyonelliğe çok önem
veriliyor" diyen Nuri Tuna, ofis mobilyalarında değişen trendlerle ilgili şu
bilgileri verdi: "Yöneticiler, çalışanlarına rahat çalışma alanı yaratmak
istiyor. Sektörde büyüme ile birlikte trendler de değişti. Eskiden ahşap çok
kullanılıyordu. Şimdi ofisler beyazlaştı. Fakat patronlar koyu renkten
vazgeçmiyor. En ucuz patron odası 10 bin TL'ye mal olurken, iyi bir makam
odasının fiyatı 40 bin TL'ye kadar çıkıyor. Ortalama ise 20-25 bin TL
seviyelerinde."