1915 Çanakkale Köprüsü İçin İmzalar Yarın Atılacak



Ayak açıklığı bakımından "dünyanın en uzun köprüsü" olma unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü için imzalar yarın atılacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptığı açıklamada, projeyle ilgili temel atma töreni öncesinde, Güney Kore Arazi Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang'ın katılımıyla imza töreni düzenleneceğini belirtti. Milliyet'te yer alan habere göre; Arslan, uzunluğu 352 kilometre olması planlanan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu'nun ilk etapta Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak 100 kilometrelik Malkara-Çanakkale kesimi için temel atma töreni düzenleneceğini söyledi.

"Ayak açıklığı 2023 metre"

Köprünün, Anadolu yakasındaki Lapseki'nin Şekerkaya ile Avrupa tarafındaki Gelibolu'nun Sütlüce mevkisi arasına yapılacağını dile getiren Arslan, köprünün Trakya'dan Ege ve Akdeniz'e uzanan taşımacılık hattında önemli bir konumda olduğuna dikkat çekti. Arslan, "İki yakanın birbirine, kenar açıklıklarıyla kendisinin toplam uzaklığı 3 bin 860 metre ve yaklaşım viyadükleriyle 5 kilometre üzerinde olacak köprünün iki ayak arasındaki açıklığının ise 2 bin 23 metre olması planlanıyor" dedi.

"31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşak"

Köprü ve 100 kilometrelik kısmın 2023'te hizmete açılması hedeflenen otoyolun, toplam uzunluğunun 354 kilometre olacağını bildiren Arslan, "Yol, İstanbul Silivri'den başlayıp, Balıkesir'in Balya ilçesindeki otobanla birleşecek. Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün yanı sıra toplam 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşakla 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. 10 milyar liranın üzerinde bir yatırımla hayata geçirilecek köprünün ayaklarının denk geleceği ve temel atma töreninin yapılacağı noktalarda ilgili kurum ve kuruluşlarca çalışmalar devam ediyor" ifadesini kullandı.

Reklam Goruntulenme Bolumu