170'i Aşkın Ülkeye Doğaltaş İhracatı



Dünya Gazetesi'nin haberine göre; İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) açıklamasına göre, 3. Doğaltaş Tasarım Yarışması'nın kazananları düzenlenen bir törenle açıklandı. 570 projenin başvuruda bulunduğu yarışmanın profesyonel kategorisinde, merdiven basamaklarıyla doğal taşları bir araya getiren Salih Saygın Deren'in 'Tırnak' projesi birinci olurken, öğrenci kategorisinde ise İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden Hilal Kurt'un 'Dividewall' projesi birincilik ödülünü kazandı.

Söz konusu yarışmanın ödül töreninde konuşan İMİB Yönetim Kurulu Üyesi Tevfik Tunç Türker, doğaltaş sektörünün global pazardaki konumunu koruması ve "Türk doğaltaşları" markasının olması için tasarıma yatırım yapılmasının şart olduğunu kaydetti. Küreselleşme sonucunda dünyanın hızla tek bir pazar haline dönüştüğünü aktaran Türker, sınırsız alternatif ve ürün çeşidi ile karşı karşıya kalan tüketicilerin beklentilerinin her geçen gün arttığını anımsattı.



Rekabet gücünü artırmak isteyen firmaların tasarıma yönelerek katma değeri yüksek ürünler üretmeye ihtiyacı olduğunu vurgulayan Türker, şunları kaydetti: "Günümüzde çok geniş bir coğrafyada 170'in üzerinde ülkeye doğaltaş ihracatı gerçekleştiriyoruz. Türk doğaltaşları dünyanın pek çok yerinde sayısız önemli eser ve yapıda kullanılıyor. Dünyaca ünlü sanatçılar evlerini Türk mermerleri ile süslüyor. Ancak bunlar yeterli değil… Biz istiyoruz ki Türk doğaltaşının kalitesini ve zenginliği bilmeyen kalmasın. Doğaltaş denince akla gelen ilk ülke Türkiye olsun… Bu hedefe ulaşmak için de doğal taşın zenginliğini tasarımla birleştirmemiz gerekiyor. Bu noktada doğal taş üreticileri ile tasarımcıların işbirliği içinde olması büyük önem taşıyor. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği olarak, 2012 yılından bu yana geleneksel olarak düzenlediğimiz doğaltaş tasarım yarışmamız ile bir yandan siz değerli tasarımcılara Türkiye'nin doğaltaş konusundaki zenginliğini anlatmaya çalışırken diğer yandan sektör temsilcilerimizin dikkatini tasarımın önemine ve katma değerine çekmeyi hedefliyoruz. Yarışmamız her geçen yıl daha çok ilgi çekiyor. Bu da bizim ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu gösteriyor."


Reklam Goruntulenme Bolumu