İlk kazmanın 2004 ağustosunda vurulduğu, İstanbul'un trafik keşmekeşine çözüm olması beklenen Marmaray projesinde kullanılacak tüp
tünellerden ilki tamamlanma aşamasına geldi. Tuzla'daki DLH Makine İkmal İstanbul Başmühendisliği Tesisleri'nde, Japon mühendislerin kontrolünde imal edilen tüpleri inşaat alanında inceledik. Böylece Boğaz Tüp Geçişi'nde kulanılacak tüpler de son haliyle ilk kez görüntülenmiş oldu.
Hepsi 2008'de bitecek
Tüp tünellerin imalatı, 120 metre uzunluğunda ve 40 metre genişliğindeki iki kuru havuzda yapılıyor. Bir tüpün üretimi yaklaşık 4 ay sürüyor. Marmaray projesi kapsamında toplam 11 tane tüp tünel inşa edilecek. Tünellerden en büyüğü 135 metre, en küçüğü ise 90 metre uzunluğunda olacak. 15,60 metre genişliğindeki tünellerin yüksekliği ise 8,15 metre. 6 bin 500 metreküp betonun kullanıldığı tüpler, mart 2007'den itibaren deniz dibine yerleştirilmeye başlanacak.
9 şiddetindeki depreme bile dayanıklı olacak
Toplam maliyeti: 2.5 milyar dolar
Toplam hat uzunluğu: 76,3 km
Tüp tünel uzunluğu: 13,6 km
Yeraltındaki istasyon sayısı: 3
Yüzeydeki istasyon sayısı: 37
Maksimum Hız: 100 km/saat
Tren Sefer Sayısı: 2-10 dakika
Deprem Dayanıklılığı: 9 şiddetinde depreme dayanıklı.