Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) kredi kartıyla mobilya alımında taksit süresini 12 aya çıkarmasına ilişkin yazılı açıklama yapan Doğan, kredi kartı kullanım alışkanlığının mobilya tüketicileri profilinde etkili bir enstrüman olarak ortaya çıktığını belirtti.
MOSDER'in, Türkiye mobilya sektörünün yüzde 75'ini temsil ettiğini vurgulayan Doğan, şunları kaydetti:
"BDDK'nın mobilya alımında kredi kartına yapılan taksit sayısını 12 aya çıkarması Türk mobilya sektörüne hareket getirecektir. Mobilya alımına karar veren kitle genellikle kadınlardan oluşmaktadır. Kadınların satın almada en çok dikkat ettikleri kriter de yüksek taksitlendirmedir. Yüz yüze 16 farklı ilde gerçekleştirdiğimiz kapsamlı araştırmalara göre, her 4 tüketiciden 3'ü mobilya satın alırken taksitli alışveriş yapmak istiyor ve taksit sayısında 12 ayı tercih ediyor.
BDDK'nın yapmış olduğu yeni düzenleme ile mobilya satışlarının yüzde 20 oranında artacağını öngörüyoruz. MOSDER olarak, 9 taksit düzenlemesi yayınlandığı günden beri taksit sınırının 12'ye çıkarılması için yoğun bir kulis çalışması yaparak BDDK'ya kapsamlı raporlar sunmuştuk. Ortaya çıkan sonucun MOSDER'in önerisi yönünde gerçekleşmesinin mobilya sektöründe de heyecan ve motivasyona neden olacağını düşünüyoruz."
'Taksit sınırlaması kayıt dışına itiyor'
Türkiye'deki mobilya satışlarının yaklaşık yüzde 70'inin ana caddelerdeki mobilya mağazalarından gerçekleştiğini belirten Doğan, "Bu mağazaların neredeyse tamamı müşterilerini kredi kartlarına yaptıkları taksit seçenekleriyle memnun edebiliyor. Taksit sınırlaması kayıt dışına iten bir etki oluşturuyordu. Tüketici nezdinde de sektör için de olumsuz bir tablo söz konusuydu. 12 taksit uygulamasıyla kayıt dışının da önüne geçilmiş oldu. Şimdi perakende satışlarında gözle görülür bir artış olacaktır" değerlendirmesinde bulundu.