Türk Telekom’un en ücra köşeye kadar ulaşan ve hizmet vermediği birey bırakmayan ‘118 Bilinmeyen Numaralar Servisi’nden şikayet etmeyen yok gibidir. Çünkü bu servis son yıllarda arandığında ya geç cevap verildiğinden ya numaranın düşmediği şikayetleri yoğun olarak dile getiriliyordu. Özelleştirme kapsamında olan Telekom’un yetkilileri, hantal yapıya sahip olan servisi, daha kapsamlı ve hızlı ulaşılabilir bir sistem arayışı sonunda yeni bir projeyi başlatıyor.
Telekom’dan ihale
Türk Telekom’un yanı sıra diğer yerli ve yabancı telekom operatör, firma, kurum, kuruluşlara hizmet verebilecek merkezler kurulması için, ‘Call Center’ ismi verilen yeni sistem devreye girecek. Call Center’lar, bilinmeyen numara danışması yanında Çağrı Merkezi olarak da hizmet verecek. Telekom, Çağrı Merkezi sisteminin kurulması için ihaleye çıktı.
1100 operatör
Türk Telekom ilk etapta Ankara’da 576, İstanbul’da da 524 kişi olmak üzere toplam bin 100 operatörü ile ‘Call Center’ların hizmetini vermeyi hedefliyor. Call Center kapsamında verilecek hizmetler; Bilinmeyen Numaralar Danışma ve Katma Değerli Hizmetler, Çağrı Tanımlama, Yurt İçi ve Yurt Dışı Veri Tabanlarına Erişim, WEB Hizmetleri, WAP Hizmetleri, Bilgi Servisi ve Operatör yardımı ile en yakın adresin verilmesi şeklinde olacak.