100 Milyon Dolara 10 Spa Kurup, Şehir Otelciliğine Giriyor
Uzakdoğu kökenli spa zinciri Anantara’yı
İstanbul’da Astoria Alışveriş Merkezi’nde açan Astaş İnşaat, Türkiye’nin çeşitli
yerlerinde açacağı 10 yeni spa için ise 100 milyon dolarlık bütçe ayırdı.
Astaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Akdeniz’de
Anantara adıyla otel zincirleri kuracaklarını da bildirerek, şehir ve butik otel
olmak üzere iki alanda yatırım yapacaklarını söyledi.
Uzakdoğu kökenli lüks spa zinciri Anantara’yı Astoria Alışveriş
Merkezi’nde 25 milyon dolarlık yatırımla açan Astaş İnşaat, 100 milyon dolar
yatırımla Türkiye’de 10 tane daha Anantara Spa açma planları yaparken, butik ve
şehir oteli açacağını da açıkladı. Astaş, ilk etapta Anantara ismiyle Çeşme,
Bodrum, İzmir, Ankara ve Antalya’da spa yatırımı yapacak. Şirket ayrıca,
Anantara ismiyle güney bölgesinde otel açmayı da planlıyor.
10 spa açacak
İstanbul’daki Astoria Alışveriş Merkezi’nde kurulan Anantara
Spa’nın açılışı için düzenlenen toplantıda konuşan Astaş Yönetim Kurulu Başkanı
Vedat Aşçı, 25 milyon dolar yatırımla ilk spa merkezini Astoria’da açtıklarını
belirterek, açmayı planladıkları 8-10 spa için ise 100 milyon dolarlık yatırım
yapacaklarını açıkladı. Aşçı, Türkiye’de önemli noktalarda spa kuracaklarını,
Çeşme, Bodrum gibi şehirler dışında Marmaris ve KTTC’de de Anantara markasıyla
spa yatırımı yapacaklarını da kaydetti. Güney’de Anantara adıyla otel zincirleri
kuracaklarını da bildiren Aşçı, otelcilikte şehir ve butik otel olmak üzere iki
alanda yatırım yapacaklarını aktardı.
Aşçı, şehir otelleri için de İstanbul, Ankara ve İzmir’de arsa
aradıkları bilgisini vererek, "İlk temeli bu yıl atmayı düşünüyoruz. Güney’de
Anantara adıyla otel açarken, şehirlerde ise başta Kempinski olmak üzere büyük
otel zincirleriyle anlaşacağız. 50-150 milyon dolar arsında değişen maliyetlerle
yapacağımız oteller için 5 yılda 2 milyar dolar ayırmayı planlıyoruz" dedi.
Konutla ilgili yatırımları hakkında da bilgi veren Aşçı, villa ve rezidans
projelerinin de devam edeceğini dile getirerek, "A Plus gruplara hitap ettiğimiz
için hep müşterimiz var. Krizden de bu nedenle etkilenmedik. Türkiye’de
otelcilik alanında potansiyel var. Türkiye’de 5-10 yıl içinde otel talebi
karşılanamayacak hale gelecek. Bu alanda potansiyel görüyoruz. Yatırımlarımızın
önemli kısmı otelcilik alanında olacak" diye konuştu.
Tekstil de büyüyor
Aşçı, tekstil makineleri işiyle ilgili soruya da, "O alanda
büyüme devam ediyoruz. 2006 yılında 20 bin adet satarken, 2007’de 35 bin adet
sattık. O işin başında yeğenlerim var. Ben daha çok gayrimenkulle ilgileniyorum"
cevabını verdi.
Hedef liderlik
Astoria’da açılan Anantara Spa, 3 bin 500 metrekarelik alanda
kuruldu. Fitness, spa ve hamam konseptini birleştiriyor. Anantara Türkiye
Direktörü Özgür Balta, Astoria Anantara’nın en önemli özelliğinin Taylandlı
terapistler olduğunu belirterek, "Spa ve fitness sektöründe liderliğe oynuyoruz.
Uzakdoğulu ve Türk terapistlerimiz var" diye konuştu.
Avrupa’daki ilk Anantara İstanbul’da
Anantara Uluslararası Başkan Yardımcısı Michel von Der Hoeven
de, Astoria’daki Anantara’nın Avrupa’daki ilk spa’ları olduğunu kaydederek,
"Astaş’la beraber agresif büyüme planı belirledik. Turizm bölgelerine
açılacağız. Böylece Türkiye Anantara için önemli bir bölge olacak. Uzakdoğu
merkezliydik. Artık İstanbul’la beraber Avrupa’ya açılıyoruz. Türkiye’deki
potansiyel bizim için itici güç oldu. Türkiye spa merkezi haline gelecek.
Anantara açısından Türkiye önemli bir pazar" şeklinde
konuştu.