TCDD'nin İzmir Körfezi'nde liman su yolunun derinleştirilmesi de dahil olmak üzere Alsancak Limanı'nda planladığı yatırım tutarı 400-450 milyon dolar seviyesinde. Daha önce Limanı, Avrupa'nın en büyük 5 konteyner limanına dönüştürmek üzere planlanan bu yatırımlar artık, İzmir'i kruvaziyer turizmde dünyanın önemli limanlarından biri haline getirmek üzere gerçekleştirilecek.
Hedef, kruvaziyerde 7 milyon yolcu çekmek
Binali Yıldırım, Alsancak Limanı'nda özelleştirmenin denendiğini ve olmadığını hatırlatarak, "Şu anda gündemimizde böyle bir şey yok. Orayı, Kuzey Ege Çandarlı Limanı devreye girdikten sonra artık biraz daha kruvaziyer gemilerine ayırmak ve burayı bir yaşam alanına dönüştürmek istiyoruz. Körfez değişim dönüşüm projesiyle beraber böyle bir fonksiyon kazandırmayı hedefliyoruz. İzmir'in potansiyeli çok yüksek. Ama sadece 1.5 milyon misafir ağırlıyor. Bu kabul edilebilir bir durum değil. İzmir rahatlıkla 6-7 milyon turisti çekecek tarihi, doğal, kültürel zenginliğe sahip. Kuzeyinde Bergama, güneyinde Efes ile Hıristiyan alemi için çok önemli bir bölge. İzmir bunları başarabilecek güçte. Yeter ki engeller olmasın. İnsanların önünü açalım, düşündüklerini yapsınlar" dedi.
Konteyner gemileri Çandarlı'ya yönlendirilecek
Dünya Gazetesi'nin haberine göre Bakan Yıldırım'ın açıklaması, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın (ÖİB) 2006 yılından bu yana özelleştirmeye çalıştığı İzmir Alsancak Limanı'nda yeni bir sayfanın açıldığını gösteriyor. ÖİB, İzmir Alsancak Limanı'nı kruvaziyer ve konteyner gemilerine hizmet vermek üzere iki ayrı liman olarak ayırarak özelleştirilmek istiyordu. ÖİB, bu konuda son olarak 20 Şubat 2013 tarihinde Avusturya merkezli Raiffeisen Centrobank ile danışmanlık hizmet sözleşmesi imzalamış ve bu firmanın hazırlayacağı raporlara göre söz konusu limanların özelleştirilmesinde izleyeceği yol haritasını belirleyeceğini açıklamıştı.
Ancak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Dünya Ekonomi Denizcilik ve Lojistik TV'nin canlı yayınında yaptığı açıklamasına göre, Alsancak Limanı için yeni bir sayfa açılıyor. Yeni süreçte, özelleştirilme süreci kapandığı gibi, Çandarlı Kuzey Ege Limanı devreye girdikten konteyner gemileri aşama aşama oraya yönlendirilirken, Alsancak Limanı ise kruvaziyer gemilere ayrılacak ve liman sahasında oluşturulacak bir yaşam merkezi ile birlikte burası kruvaziyerde önemli bir turizm konseptine dönüştürülecek
İzmir'in çılgın projesi yaşam merkezi oluyor
Yıldırım, genel seçimler öncesi hazırladıkları "35 İzmir 35 Proje" çalışması hakkında da bilgi verdi. 35 Proje arasında "İzmir'in çılgın projesi" olarak da adlandırılan İzmir Körfezi ile Çeşme arasında deniz ulaşımını 3 saat kısaltacak deniz otoyolu konusunda Dokuz Eylül Üniversitesi ile birlikte çalıştıklarını belirten Yıldırım, "Karaburun Yarımadası ile Urla arasındaki vadide, 6,3 kilometre uzunluğunda açılacak Karaburun Kanalı ile deniz otobüslerinin, teknelerin, yatların İzmir-Çeşme arası ulaşımı kolaylaşacak. Projenin olabilirliği, boyutları, doğuracağı sonuçların neler olacağı konusunda akademisyenler ve denizciler ortak çalışma yaparak bir noktaya getirdiler. Proje sadece kanal açmakla fizibl olmuyor. Her ne kadar Karaburun'u dönüp İzmir Körfezi'ne gelmek ciddi bir maliyetse de biz bu kanalı büyük gemilerin geçişi için düşünmediğimiz için çevre şartlarından dolayı, tek başına cazip olmuyor. Kanal ve etrafını bir yaşam merkezi olarak düşünmemiz halinde proje çok cazip hale geliyor. Şimdi çalışmaları bu yönde derinleştiriyoruz. Proje mutlaka gerçekleşecek, hemen değilse bile, önümüzdeki orta ve uzun vadede gerçekleşmesi mümkün olan ve gerçekleşmesi gereken bir proje" diye konuştu.
İzmir, dünyanın hızlı gelişen 4 kentinden biri
İzmir'de güzel bir proje başlattığınız zaman bazı kesimlerin bunu engelleme çabası içine girdiğini vurgulayan Yıldırım, "Bir takım sivil toplum örgütü denen, ama esasında İzmir'e olumlu katkı sağlamayan, sayıları az ama sesleri çok çıkan gruplar var. Projeleri engelliyorlar. İzmir kaybediyor. Ben sanıyorum ki önümüzdeki birkaç sene içinde İzmir'de her şey değişir. Zaten değişmeye başladı. 35 İzmir 35 Proje'yi koyduktan sonra İzmir çok hareketlendi. Brookings Enstitüsü'nün yaptığı araştırmaya göre, tüm bu olumsuzluklara rağmen dünyanın en hızlı büyüyen 4 kentinden biri İzmir" diye konuştu.