Vardan, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile birlikte KPMG'ye hazırlatılan İran pazarı raporunun tanıtımında İran'ın Türkiye'nin Ortadoğu ve Orta Asya ihraç pazarlarına yakınlığı ve düşük enerji fiyatları gibi yapısal unsurlar nedeniyle Türkiye'nin rakibi olacağına dikkat çekti. Dünya'nın Reuters'tan derlediği habere göre, çimento, demir-çelik ve seramik gibi enerji maliyetlerinin yüksek olduğu sektörlerde düşük enerji fiyatlı İran'ın Türkiye'ye rakip olacağını belirten Vardan, "İran'ın küresel ekonomik sisteme entegre olması ve üretim kalitesini artırmasıyla birlikte sıkıntı çekeceğimiz ortada. (Bu alanlarda) orada kendi tecrübelerimizi taşıyarak yatırıma girebilirsek veya mevcut tesisleri işletebilir hale gelirsek oradaki fırsatları değerlendirme şansımız olur" dedi.
İran'daki teknoloji olarak geride kalmış petrol üretim tesislerinin yenilenmesi alanında inşaat ve diğer sektörlerden şirketlerin yer alabileceğini belirten Vardan otel, alışveriş merkezi ve hastane işletmeciliği gibi hizmet sektörü alanlarının bu konularda deneyimli olan Türk şirketleri için fırsat oluşturduğunu ifade etti.
Raporda ayrıca İran pazarında tüketici ürünleri ihtiyacının yoğun olduğuna dikkat çekilirken; Vardan tüketici ürünleri pazarındaki şirketlerin ilk aşamada ihracat ile İran pazarına girebileceğine, ancak nakliye maliyetleri nedeniyle ileride bu ülkede üretim tesisi kurmaları gerekeceğine dikkat çekti.