Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, yıllardır bir türlü tam anlamıyla uygulamaya koyulamayan bisiklet yollarıyla ilgili Bisiklet Yolları, Bisiklet İstasyonları ve Bisiklet Park Yerleri Yönetmelik Taslağı’nı tamamladı. Hürriyet'in haberine göre, Bakanlığın kurumların görüşüne açtığı taslaktaki bisiklet yollarının özellikleri şöyle:
-Yeni yerleşimlerin planlanmasına, şehir içinde bisiklet yolu genişlikleri de eklenecek.
-Bisiklet yolunun yaya kaldırımında ve taşıt yolu tarafında tek şeritli olarak yapılması halinde, bisiklet yolu şerit genişliği en az 130 santim olacak. Taşıt yolu tarafında 50 santim genişliğinde emniyet mesafesi bırakılacak.
-Bisiklet yolu şerit genişliğinin taşıt yolundaki emniyet mesafesiyle birlikte en az 160 santim olması gerekecek. Yaya kaldırımı genişliği, bisiklet yolu sebebiyle 150 santimden daha az olamayacak.
-Trafik güvenliği göz önüne alınarak en az 60 santim genişliğinde ve en az 10 santim yüksekliğinde bir refüjle bisiklet yoluyla taşıt yolu birbirinden ayrılacak. Bisiklet yolları için hız sınırı saatte azami 30 km olacak.
-Toplu taşımada bisiklet taşıma aparatlarına sahip otobüslerin sayısı ve güzergâh çeşitliliği artırılacak, otobüs sürücülerine gerekli eğitim verilecek. Bisiklet taşıma aparatına sahip otobüsler öncelikle yokuşun fazla, trafiğin yoğun olduğu yollarda kullanılacak.
Taslağa göre bisiklet yollarının tasarımında öncelikli olarak tek yön tercih edilecek. Ancak; yeterli genişlik sağlandığı takdirde çift yönlü şeritler de oluşturulabilecek. Üniversite kampuslarında, yurt binaları ile eğitim binaları arasında bisiklet yolu yapılabilecek.