orum AID Magazine tarafından sekizincisi gerçekleştirilen ve Kuzey Avrupa'nın en yenilikçi mimarlık, iç mimarlık, endüstriyel tasarım ve öğrenci
çalışması ürünlerini belirlemeyi hedefleyen 2009 Forum AID Ödülleri’nin
sahipleri belirlendi.
Seçici Kurulu Marcus Fairs (Başkan), Manuelle
Gautrand, Sean Griffiths ve Dirk Wynants’tan oluşturulan ve ödül töreni, 3 Şubat’ta Stockholm’de
gerçekleştirilen ödül programının kazananları, sırasıyla
şöyle:
Mimarlık Dağ Evleri, BIG - Bjarke Ingels Group,
Danimarka. Müşteri: Høpfner ve Danimarka Petrol Şirketi
BIG’in Dağ Evleri
cesur, hırslı, görece mantığa aykırı bir yapı; ancak yakın gözlemle oldukça
akılcı ve aynı zamanda keyifli... Pek değerli olmayan kent dışındaki bir arazide
konumlanan yapılarda, müşterinin otopark ve konut talebi konut elemanlarının
otoparkın üzerinde çözülmesi ile sağlanmış. Sonuçta ortaya çıkan hacimler,
tepenin eteklerine yanaşan bir dizi kabin olarak kurgulanmış. Böylelikle hepsi
zengin manzaralı teraslara kavuşmuş. Dağ analojisi sayesinde BIG, karmaşık bir
ihtiyaç programını bir tür logo / işaret ile benzeşen renkli, esprili ve
unutulmaz bir kütleye dönüştürmüş.
İç Mimarlık Cristal Bar,
Katrin Olina Petursdóttir, İzlanda. Müşteri: Zenses
Bu kategoride finale
kalan projeler arasında Katrin Olina’nın “Cristal Bar”ı, tüm jüri üyelerinin en
çok deneyimlemek isteyeceği üründü. Hemen hemen tüm müsait yüzeylerin Olina’nın
grafik işleri ile donatıldığı mekanda, söz konusu dokular bir dekor olmaktan
öteye geçerek hayal-vari bir çevreye dönüşüyorlar. İki boyutlu bir şemayı üçüncü
boyuta geçen bir mekanın hakim elemanı haline getirmek tanıdık bir fikir olsa
da, sonuç çarpıcı.
Endüstriyel Tasarım Plopp, Oskar Zieta,
Danimarka. Müşteri: Hay
Plopp bir çağdaş sanat ürünü gibi gözükse de, onu
ortaya çıkaran süreç eski moda ve mütevazi bir endüstriyel tasarım metodu.
Tasarımcılar tabaka çeliği basınçlı hava ile şekillendirmeyi sağlayan bir üretim
tekniği keşfederek, bu tekniği gündelik mobilyalara uyguluyor ve süreçte çarpıcı
formlar elde ediyorlar. Bu süreç, öncelikle estetikle uğraşan, sonradan tekniği
dert edinen çoğu günümüz tasarımcısının yöntemine tezat oluşturuyor. Teknik ve
estetik yenilikçiliği bir araya getiren Plopp, jüri tarafından ödüle layık
görüldü.
En İyi Öğrenci Çalışması Gün Işığının Bilinçaltı Efekti, Daniel Rybakken,
Norveç.
Daniel Rybakken’in şiirsel mobilya çalışması konseptüel bir
çalım –masanın altından yansıtılan ışık, pencereden süzülen ışığın etkisini
taklit ediyor. Bu konsept, penceresiz bir hacimde yaşamış veya çalışmış olan, ya
da uzun kış günlerinde ışığa özlem duyan herkes için çekici bir fikir. İşlev ya
da biçim yerine kullanıcı psikolojisini hedef alan üretim, tasarımcılar için
yepyeni bir araştırma potansiyeline işaret ediyor.
|